Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg sliter med at jenta mi blir sulten på natten. Og vi ønsker å nattavvenne, så det hadde vert fint om hun spiste nok i løpet av dagen til å klare seg gjennom natten.

Helsesøster mener hun burde klare seg med deg hun spiser nå, men vi klarer ikke få henne til å sovne igjen uten mat når hun våkner. ( det er mannen som tar henne når hun våkner, og tilbyr først vann og smokken. Etter 1 time gir vi opp og gir hen e mme og hun sluker 1 hel flaske, hun ser ikke meg i det hele tatt om natten da jeg forbindes med mat, og hun sove på eget rom)

Hun er stor for alderen, og aktiv så kanskje hun trenger mer enn hva helsesøster mener?

Hun er nå syv måneder, og på seks måneders kontrollen var hun 72,5 cm og nesten 9kg

Her er hva hun spiste i går:

6:00 amming

7:00 1,5 porsjon med havregrøt

11:00 amming

12:00 1 porsjon middag fra Ellas kitchen

1:30 amming

3:30 1 porsjon middag pluss en porsjon frukt

5:30 1,5 porsjon grøt

6:00 amming

6:30 sover

Etter alt dette våkner hun kjempe sulten klokken halv ett om natten. Og drikker da en hel flaske med mme før hun sovner igjen.

Jeg synes jeg gir henne mye mat, og helsesøster mente dette burde være nok til å ikke bli sulten på natten. Men hun er helt tydelig sulten når hun våkner.

Hva synes dere om det hun spiser? Gjør vi noe feil?

Etter 7 måneder med hyppige natt våkninger trenger vi å sove bedre, og helsesøster sa vi kun e prøve at slutte med natt amming.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...