Gå til innhold

Hvilken mat startet dere med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang startet jeg med grøt. Veldig lettvint og greit. Jernberiket er barnegrøtene også. Lagde litt grøt selv også - for variasjonens skyld.

Men denne gangen tenkte jeg å kanskje starte med noe annet. F.eks. avokado. Har dere noen erfaring med å servere avokado til de små? Hvordan skal den serveres? Skal den kokes?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Vi startet også med grøt forrige gang, men den lille synes det var litt tungt for magen. Derfor kuttet vi grøten og gikk over på grønnsaker.

Vi ga blant annet avokado blandet med banan. Den skal serveres slik du kjøper den, men sørg for at det er en myk og spiseklar avokado. Ellers blir det vanskelig å mose det :) Vi brukte omkring en kvart banan per halve avokado, rett og slett for å få mer smak på det. Datteren vår elsket det, og spiste det lenge. I tillegg er det genialt å ta med seg på tur :)

Skrevet

Begge mine barn har startet med avokado og bananmos. Jeg skraper bare begge deler ut av skallet med en skje ("rasper" med skjea). Det går også an å lage en større porsjon med stavmikser og fryse i isterningbrett. Avokado blir litt brun i kontakt med luft, så jeg forsøker å alltid oppbevare den så lufttett som mulig. Den skal ikke kokes.

Skrevet

Hvor gammle er deres barn når dere begynner?? Er 4 mnd tidelig med banan og advokado??

Skrevet

Begge mine har begynt ved 4 mnd. Ikke hatt noe problem med magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...