Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #51 Del Skrevet 17. mars 2012 Er i en fortvilet situasjon - overganstønaden ble avsluttet i slutten av desember og jeg er fortsatt arb.søker. Ettersom OS ikke gir rett til dagpenger, sitter jeg med ingen rettigheter/ fast inntekt. Har jobbet noen helger gjennom Manpower, men langt fra nok til at jeg har klart meg økonomisk de tre mnd jeg nå har vært uten stønader. Var også med på "jobbklubb" gjennom NAV og mottok ca 6000,- de 4 ukene, januar/feb. Grunnet min økonomiske situasjon har jeg ikke klart å betalt husleie de tre siste mnd. Har snakket med huseier, og han er klar over situasjonen. For en uke siden fikk jeg brev fra et inkassoselskap (inkassovarsel). Jeg har ringt inkassoselskapet og informert de om min situasjon, og de hadde forståelse. Jeg sa jeg skulle ringe de tilbake på mandag, da jeg har et møte med NAV da. I dag ringte mamma meg og sa huseieren hadde ringt hjem til de, for å si jeg ikke hadde betalt husleie og han krevde at de skulle betale for meg! Kjenner meg skikkelig irritert, da det siste jeg ønsker er at mine foreldre skal bli blandet inn i min økonomiske situasjon. Jeg er tross alt myndig og godt over 20 år. Har huseier "lov" til å ringe foreldrene mine, som forøvrig bor 30 mil unna, for å fortelle om MIN manglende evne til å betale husleie og samtidlig kreve at de skal betale den? Hvorfor har du ikke søkt utvidet os eller sosialstønad, hvorfor har du ikke gått til nav med en gang du ikke hadde råd til husleie på grunn av manglende inntekt? Jeg fikk Os utvidet i 6 mnd i vente på jobb, og nav fortalte at fikk jeg ikke det inviet ville jeg få dekt husleie,strøm og litt til mat og bleier ++ til barnet. Det sier seg selv at man ikke bare kan si at man ikke har inntekt og derfor ikke kan betale og jeg skjønner at huseieren sikkert er fortvilet men selvsagt har han ingen rett til å ta kontakt med dine foreldre eller forlange at de skal betale. De er ikke pliktig å forsørge deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144086962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #52 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg forstår ekspertene, men de får bare lære seg til neste gang å ta mer depositum. 3mnd eller 6mnd som MANGE gjør. Noe som er svært lurt om de ikke har lyst å havne i den situasjonen selv. Det er synd men det finnes en del dårlige betalere som ikke gir 110% for å rette opp! Har du noen anelse om hvor vansklig det er å få utbetalt depositum? Og dessuten, dersom man tar depositumet, hva skal da dekke ehvt. ødeleggelser? Hva mente du med et? Man får utbetalt depositum for manglende husleie, ødeleggelser, manglende utvast etc. Etter at man har forsømt husleien flere mnd får man selvfølgelig ikke lov til å fortsette å bo der når man må gå til det skritt å ta av depositumet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144086978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #53 Del Skrevet 17. mars 2012 Man kan vel ikke bare kaste ut kvinner med barn??? Det skal vel litt mer til enn 3mnd etter med husleia? Men ja, enig i at her er det mye HI kunne ha gjort for å unngå å sette seg selv i denne situasjonen og ja, jeg skjønner eiers frustrasjon. Men blir litt overrasket over hvor mange av dere som synes det er helt greit eller bare "dårlig gjort" av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Det er faktisk ulovlig av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Her bryter han taushetsplikten sin og det er IKKE greit. Leier er myndig og hennes foreldre har absolutt INGEN RETT til innsyn i hennes økonomiske situasjon uansett hvor frustrert eier er. Men HI, gjør som alle sier og gå til NAV igjen. Her er det mye å hente. I tillegg så må du være enda mer aktiv ift jobb. En annen løsning kan jo være studier. Man må bare spille med de kortene man har fått utdelt men med kortene som med alt mulig annet: det finnes uendelig med muligheter!!! Benytt deg av dem!!! dersom en kvinne med barn ikke kan gjøre opp for seg.. og ikke betale husleige på 3mnd.. hadde jeg også kastet henne ut.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aanonym Skrevet 17. mars 2012 #54 Del Skrevet 17. mars 2012 Ang depositum: både leietaker og utleier må signere på at depositumskontoen skal åpnes/tømmes. Om leietaker nekter, må utleier gå til rettslige skritt. Det hele kan ta måneder og år og koste store summer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #55 Del Skrevet 17. mars 2012 At hun har barn har veldig mye å si. De som skulle selge her hadde leieboere her før salg. De var sagt opp, men fikk bli til huset var solgt. De nektet å flytte, og nektet å finne noe annet. Så fikk selger et problem med å overholde dato for overdragelsen. De sto i fare for dagbøter. Endte med at de kjørte bort alle tingene, og skiftet låser i dørene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandalas Skrevet 17. mars 2012 #56 Del Skrevet 17. mars 2012 Selvsagt kan det sammenlignes. Det er ubetalte regninger og utlevering av en myndig persons økonomi til andre mennesker. Så grensen går altså ved hva pengene skal brukes til? At når folk er avhengig av pengene så er det ok å fortelle andre? Er det slik å forstå? Jeg er enig med hun som sier at dette ikke kan sammenlignes. Det har ikke betydelse hva pengene skal brukes til, men hvem de skulle gått til. Dvs privatperson vs firma. Det er mye verre moralskt sett å utelate å betale til en privatperson. Spesielt siden det attpåtil da gjelder mange,mange tusen kr. Selvsagt burde ikke huseier ringe foreldrene, men ærlig talt. Når HI ikke har klart å betale noe som helst på tre mnd og ei heller prøvd å ordne opp i det, så må han jo gjøre noe. Jeg regner med at man blir rimelig desperat. Og igjen - huseier er en privatperson og kan gå over grenser som firmaer muligens ikke får, ved lov. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #57 Del Skrevet 17. mars 2012 Mitt barn på 18 år, uten andre utgifter(eller egentlig uten noen utgifter i hele tatt) får faktisk nesten 4000 i kun livsopphold hos sosialen hver måned. Så en mor med ansvar for barn VET jeg vil få mer enn dette. Og husleie vil bli dekket. Samme med strøm og mer til. Jada, jeg presser ungen til å selv kjøpe mat, ved å nekte ungen å bruke av det jeg har her av mat. Når man får nesten 4000 til dette, så har man råd til luksus i mine øyne..... Men å bo, strøm(vet dere hvor mye en tenåring dusjer, og hvor lenge?)koster mye. Gå på sosialen, HI. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virginia. Skrevet 17. mars 2012 #58 Del Skrevet 17. mars 2012 Nei, huseier kan ikke gå over grenser som ikke firmaer har lov til. Han har for første overlatt inndrivelsen av kravet til et inkassofirma, og gjør seg da muligens skyldig i brudd på inkassoloven når han i tillegg selv tar saken i egne hender på en måte som klart er brudd på god inkassoskikk (inkassolovens kap 3, §8). For det andre, og aller viktigst, så er dette trakassering av hennes foreldre! De er helt uskyldige i saken, og kan ha ulike medisinske diagnoser som gjør at dette blir en helsemessig belastning for dem osv. Ved å ringe dem, å er det uskyldige mennesker huseieren krenker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #59 Del Skrevet 17. mars 2012 Din huseier har ikke taushetsplikt, så lenge dere ikke har tatt inn klausul om dette i avtalen. Han kan fortelle det til dine foreldre og til hel nabolaget om han så ønsker. Han kan derimot ikke kreve dine foreldre for desse pengene, de er ikke ansvarlig for din gjeld, så lenge de ikke har stillt garanti for deg. Men hvorfor i alle verdens dager søkte du ikke om sosialhjelp og bostøtte etc. Når du var klar over at du ikke hadde inntekt? Du kan bli kastet ut, og det med god grunn. Og du har ansvar for barn? Og greier ikke å sikre dem tak ver hode? Er du helt skrullete? Det finnes ordninger som skal dekke huskeia di i slike situasjoner! Bruk dem nå få svarte svingende. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087669 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #60 Del Skrevet 17. mars 2012 Det finnes en lang rekke områder hvor man ikke må ha inngått konkret avtale om taushetsplikt, men hvor dårlig håndtering av sensitiv informasjon eller å gå utenfor normale etiske grenser likevel rammes av ulike lover. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #61 Del Skrevet 17. mars 2012 Og hvile lov skulle det være? Ser det er snakk om lojalitet i kntraktsforhold etc. Men ikke bare har vi et legalitetsprinsipp for sanksjoner her i landet. Og dessuten er det jo brudd på lojaliteten fra leietakersside da hun sluttetå betale husleia. Hun kan ikke gjøre en dritt mot dette. Huseier deri ot kan kaste henne ut! Kan ikke sammenlignes med størreselskPer som ofte gjerne har en klausul omtaushetsplikt i sine avtaler. Større selskaper vet også at de ikke kan kreve andre enn sin avtalepartner for manglende betaling. Større selskaper har andre måter å pulverisere tapene sine på. Huseier kan gjøre som han vil. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #62 Del Skrevet 17. mars 2012 "Huseier kan gjøre som han vil." Nei, en huseier kan ikke gjøre som han /hun vil. Det er lover som også gjelder for huseiere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087760 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #63 Del Skrevet 17. mars 2012 Man kan vel ikke bare kaste ut kvinner med barn??? Det skal vel litt mer til enn 3mnd etter med husleia? Men ja, enig i at her er det mye HI kunne ha gjort for å unngå å sette seg selv i denne situasjonen og ja, jeg skjønner eiers frustrasjon. Men blir litt overrasket over hvor mange av dere som synes det er helt greit eller bare "dårlig gjort" av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Det er faktisk ulovlig av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Her bryter han taushetsplikten sin og det er IKKE greit. Leier er myndig og hennes foreldre har absolutt INGEN RETT til innsyn i hennes økonomiske situasjon uansett hvor frustrert eier er. Men HI, gjør som alle sier og gå til NAV igjen. Her er det mye å hente. I tillegg så må du være enda mer aktiv ift jobb. En annen løsning kan jo være studier. Man må bare spille med de kortene man har fått utdelt men med kortene som med alt mulig annet: det finnes uendelig med muligheter!!! Benytt deg av dem!!! Utleier har ikke taushetsplikt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #64 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg forstår huseier veldig godt, å du bør komme deg til nav å ordnet opp som du skulle ha gjort for lengs. Kravet er at du står som arbeidssøker, du får dekt det du mangler. Snakk om 5000 i livsholdning, strøm og bostøtte. Har du litt penger selv, så får du dekt resten. Bare tull å si at det ikke går!!! Jeg har vært i det systemet der selv, men er ikke der lenger (heldigvis) Til dere som sier at dere hadde kastet henne ut på dagen vist det hadde gått 3mnd. ærlig talt, skjerpe dere. Det er ikke slik det fungerer. Ekspertene våre er kjempe flotte, pluss min samboere far leier ut en del leiligheter (mange millonær) ikke betalt husleie: 1. Skriftlig advarsel, 2. Beskjed om utmattelse, 3. 1mnd å komme deg ut. Dessverre beskytter lovverket mer leiertakene enn utleiere. Noe som er i grunn forståelig, de kan jo ikke bli kastet rett på gaten bare?! Syns det er helt umenneskelig!!! Jeg forstår ekspertene, men de får bare lære seg til neste gang å ta mer depositum. 3mnd eller 6mnd som MANGE gjør. Noe som er svært lurt om de ikke har lyst å havne i den situasjonen selv. Det er synd men det finnes en del dårlige betalere som ikke gir 110% for å rette opp! Det er ikke noe problem å kaste ut når utleieleilighet ligger i egen bolig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #65 Del Skrevet 17. mars 2012 Dere som mener at det er ok at husieier kontaktet foreldrene ville dere ment det var like ok om dere selv ikke betalte feks. en telefonregning og NetCom ringte hem til mor og far, om manglende innbetaling til H&M-kontoen resulterte i en telefon hjem til mor og far, om Visa-folkene ringte hjem til mor og far, osv.? Er det noe dere ville funnet dere i eller anser dere egen økonomi som en privatsak? Det kan da overhode ikke sammenlignes. Ved å droppe å betale husleia kan en i verste fall føre eieren i konkurs. Leiepengene trengs oftest for å nedbetale lån. Og det er ikke få kroner det dreier seg om. Selvsagt kan det sammenlignes. Det er ubetalte regninger og utlevering av en myndig persons økonomi til andre mennesker. Så grensen går altså ved hva pengene skal brukes til? At når folk er avhengig av pengene så er det ok å fortelle andre? Er det slik å forstå? Så hva om huseier i dette tilfellet ikke er avhengig av pengene? Hva om huseier har mange millioner på konto? Da kan han, i følge deg, ikke si noe. Forstår jeg deg rett? Nei grensen går ved om det er privatperson eller et AS Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virginia. Skrevet 17. mars 2012 #66 Del Skrevet 17. mars 2012 Man kan vel ikke bare kaste ut kvinner med barn??? Det skal vel litt mer til enn 3mnd etter med husleia? Men ja, enig i at her er det mye HI kunne ha gjort for å unngå å sette seg selv i denne situasjonen og ja, jeg skjønner eiers frustrasjon. Men blir litt overrasket over hvor mange av dere som synes det er helt greit eller bare "dårlig gjort" av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Det er faktisk ulovlig av huseier å ringe hjem til foreldrene hennes. Her bryter han taushetsplikten sin og det er IKKE greit. Leier er myndig og hennes foreldre har absolutt INGEN RETT til innsyn i hennes økonomiske situasjon uansett hvor frustrert eier er. Men HI, gjør som alle sier og gå til NAV igjen. Her er det mye å hente. I tillegg så må du være enda mer aktiv ift jobb. En annen løsning kan jo være studier. Man må bare spille med de kortene man har fått utdelt men med kortene som med alt mulig annet: det finnes uendelig med muligheter!!! Benytt deg av dem!!! Utleier har ikke taushetsplikt Les lengre ned: Denne saken handler IKKE om taushetsplikt. Den er alvorligere enn som så. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087854 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virginia. Skrevet 17. mars 2012 #67 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg vil likevel foreslå at du leter etter en løsning raskt HI, fremfor å krangle med huseier. Selv om han har gått langt over streken, så er han nok rimelig desperat... Du burde frivillig flytte ut snarest, og inngå en betalingsordning på det du ikke klarer å betale av depositumet. Kan du bo hos dine foreldre en stund? Eller søsken? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087867 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #68 Del Skrevet 17. mars 2012 Dere som mener at det er ok at husieier kontaktet foreldrene ville dere ment det var like ok om dere selv ikke betalte feks. en telefonregning og NetCom ringte hem til mor og far, om manglende innbetaling til H&M-kontoen resulterte i en telefon hjem til mor og far, om Visa-folkene ringte hjem til mor og far, osv.? Er det noe dere ville funnet dere i eller anser dere egen økonomi som en privatsak? Det kan da overhode ikke sammenlignes. Ved å droppe å betale husleia kan en i verste fall føre eieren i konkurs. Leiepengene trengs oftest for å nedbetale lån. Og det er ikke få kroner det dreier seg om. Selvsagt kan det sammenlignes. Det er ubetalte regninger og utlevering av en myndig persons økonomi til andre mennesker. Så grensen går altså ved hva pengene skal brukes til? At når folk er avhengig av pengene så er det ok å fortelle andre? Er det slik å forstå? Så hva om huseier i dette tilfellet ikke er avhengig av pengene? Hva om huseier har mange millioner på konto? Da kan han, i følge deg, ikke si noe. Forstår jeg deg rett? Nei grensen går ved om det er privatperson eller et AS Så du ser altså verken noe etisk ellee moralsk galt ved at en privatperson forteller andre om en tredjeparts økonomi. Så om din samboer feks. forteller sine kollegaer at du har inkasso vil aldri plage deg eller at en av dine venner kontakter dine foreldre ang. din private økonomi? Det er noe du mener er helt riktig ettersom enhver privat person ikke er bundet til noen etiske og moralske grenser vedr. hva man forteller om andres private anliggende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #69 Del Skrevet 17. mars 2012 Etisk og moralskt, men ikke juridisk. Dessuten stopper det jo opp, det etiske og moralske når man er blitt svindla for 18000 spenn. Eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144087894 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #70 Del Skrevet 17. mars 2012 Etisk og moralskt, men ikke juridisk. Dessuten stopper det jo opp, det etiske og moralske når man er blitt svindla for 18000 spenn. Eller? Blir man svindlet så kontakter man den rette instansen for det: Politiet. Selv om man blir svindlet eller utsatt for en kriminell handling så gir det en ikke frikort til å kunne gjøre hva man måtte ønske. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #71 Del Skrevet 17. mars 2012 Om det ikke handler omtaushetsplikt, men noe mer alvorlig? Hva handler det om da? At foreldrene blir utpressa til å. Etale, fornoen annen type innkrevnng kan de jo ikke bedrive. Fokuset var på taushetsplikt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #72 Del Skrevet 17. mars 2012 Om det ikke handler omtaushetsplikt, men noe mer alvorlig? Hva handler det om da? At foreldrene blir utpressa til å. Etale, fornoen annen type innkrevnng kan de jo ikke bedrive. Fokuset var på taushetsplikt. Litt for mye vin i kveld? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. mars 2012 #73 Del Skrevet 18. mars 2012 Tja, huseier ringer foreldrene. Det er vel ikke helt vanlig at huseiere gjør det, og ikke ok heller. Men nå kjenner tydeligvis huseieren i dette tilfelle leietakers foreldre, og jeg lurer litt på hvordan de er involvert i saken? Har foreldrene f.eks på et eller annet vis vært i kontakt med huseier i forbindelse med at HI fikk leie leiligheten? Noe av typen "Du huseier, dattera mi kommer flyttende hit og trenger en plass å bo. Hun er ei kjekk og grei jente, ikke noe tull med henne altså..." Jeg ville sikkert ha blitt forbanna og ikke så rent lite flau om en jeg hadde leid av hadde ringt mine foreldre, så sant de ikke hadde vært involvert på en eller annen måte i leieprosessen. Men det betyr ikke at jeg ikke skjønner huseier. Ettersom han ringer, kjenner han sannsynligvis foreldrene på en eller annen måte, og da er det kanskje ikke så rart heller, og jeg tviler å¨at det er forbudt. Dette høres jo ut som om det er på et mindre sted, og da er det vel ikke så rart om huseieren tar en telefon til foreldrene og kanskje forklarer at nå kan han ikke vente på husleie lenger, så nå er alternativet utkastelse. HI, du må få lov til å være sur på huseier, men han har enda mer lov til å være sur på deg. Verden er nemlig ikke sånn at man bare kan informere huseier om at man nå ikke kommer til å betale husleie på ubestemt tid fordi man ikke har penger til det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2012 #74 Del Skrevet 18. mars 2012 Tja, huseier ringer foreldrene. Det er vel ikke helt vanlig at huseiere gjør det, og ikke ok heller. Men nå kjenner tydeligvis huseieren i dette tilfelle leietakers foreldre, og jeg lurer litt på hvordan de er involvert i saken? Har foreldrene f.eks på et eller annet vis vært i kontakt med huseier i forbindelse med at HI fikk leie leiligheten? Noe av typen "Du huseier, dattera mi kommer flyttende hit og trenger en plass å bo. Hun er ei kjekk og grei jente, ikke noe tull med henne altså..." Jeg ville sikkert ha blitt forbanna og ikke så rent lite flau om en jeg hadde leid av hadde ringt mine foreldre, så sant de ikke hadde vært involvert på en eller annen måte i leieprosessen. Men det betyr ikke at jeg ikke skjønner huseier. Ettersom han ringer, kjenner han sannsynligvis foreldrene på en eller annen måte, og da er det kanskje ikke så rart heller, og jeg tviler å¨at det er forbudt. Dette høres jo ut som om det er på et mindre sted, og da er det vel ikke så rart om huseieren tar en telefon til foreldrene og kanskje forklarer at nå kan han ikke vente på husleie lenger, så nå er alternativet utkastelse. HI, du må få lov til å være sur på huseier, men han har enda mer lov til å være sur på deg. Verden er nemlig ikke sånn at man bare kan informere huseier om at man nå ikke kommer til å betale husleie på ubestemt tid fordi man ikke har penger til det. Hvorfor antar du at han kjenner dem? Han kjenner ikke leieboerens foreldre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. mars 2012 #75 Del Skrevet 18. mars 2012 I og med at han ringer dem, vet han hvem de er og det gjør han enten fordi han kjenner dem, fordi leietaker har fortalt hvem de er, eller han har søkt seg fram til dem. Rent statistisk er det jo da forholdsvis stor sjans for at han kjenner dem på en eller annen måte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919325-huseier-ringte-mine-foreldre-pga-ikke-betalt-husleie/page/3/#findComment-144088113 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå