Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker godt dette navnet. Eneste er at det er litt kort, og mannen min er helt imot to fornavn.

Synes dere det passer på en mørk jente? Altså en med "norsk" utseende men som ikke er blond? Og ikke noe pepper please..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liv er fint navn det. Hvis dere liker det så gå for det, ikke så mange som heter det i dag.

Skrevet

Liv er staut og fint. Kjenner en tante, ei venninne, en oldemor og ei lita søt jente som heter Liv, ergo: passer alle! :-)

Skrevet

Merkelig nok liker jeg ikke det navnet. Synes også det er for kort. Og så er det et navn som ble veeeldig mye brukt før, og jeg liker ikke overbrukte navn generelt. Synes kanskje det er litt tamt.

Skrevet

Jeg synes Liv er et sterkt og flott navn, jeg synes også at det står best alene :)

Skrevet

Jeg liker det. Både farmoren min og farmoren til mannen min het det så vi hadde det på lista vår men dropper det siden det ikke passer like bra på en gutt ;) Og jeg synes det har en fin symbolsk betydning også.

Skrevet

Ja jeg synes at Liv er et navn med mye symbolikk.

Og tror at det vil bli betraktelig færre med dette navnet i løpet av noen år, da de fleste Livene er oppi åra.

HI

Skrevet

For øvrig penest alene synes jeg.

Skrevet

Veldig veldig vakkert!

Jeg tror noen har "kjedelige" assosiasjoner til navnet fordi det var veldig mye brukt på 50-tallet, og derfor blir forbundet med mange "kjedelige" voksne. Men i sin generasjon vil denne jenta få ha navnet sitt for seg selv.

Jeg ville brukt det om jeg ikke ventet en gutt ;)

Skrevet

Liv er kjempe fint:) live også:)

Skrevet

Syns Liv er vakkert, stødig og flott. Go for it!

Skrevet

veldig fint, samme det om det er kort, blir det bare lettere for barnet å skrive navnet, når hun begynner på skolen. så gå for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...