Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 Trenger ikke prevensjon og sist mente legen at gynundersøkelse ikke var nødvendig. Husker ikke hva resten gikk ut på...
sillyfilly og Olivia Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Det er vel den gynekologiske undersøkelsen som VAR poenget med 6 ukers kontroll. Men nå har vel de fleste leger funnet utav at underlivet gjerne gror som det skal og ellers tar vel kvinner kontakt hvis noe er galt. Så du trenger vel strengt talt ingen 6 ukers kontroll. Det jeg ikke forstår er 6 ukers kontroll på babyer. Først ved 4 uker også enda en kontroll 2 uker etterpå? Husker jeg tenkte det var totalt unødvendig.
Leelo Skrevet 16. mars 2012 #3 Skrevet 16. mars 2012 Legen min mente jeg ikke trengte 6 u kontroll så lenge jeg ikke hadde behov for det og hadde prevensjon i skapet:) Så jeg gikk ikke denne gangen, hadde en normal fødsel og alt ok etterpå både fysisk og psykisk.
Brillefint - Jadda! Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har droppet den. Burde kanskje sjekka blodprosenten....
Gjest Kira med en av hver Skrevet 16. mars 2012 #5 Skrevet 16. mars 2012 Forrige gangen visste jeg faktisk ikke at mor også skulle ha 6 ukers kontroll, trodde bare det var barnet. Så var aldri på noe kontroll. Denne gangen har jeg bestilt en, men det er rett og slett fordi jeg trenger prevensjon.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 På mine 6 ukers kontroller har legene villet forsikre seg om at jeg ikke satt igjen med noe "traume" etter fødslene. Så det har blitt litt samtale om de, og "forsikring" om at jeg ikke ville hatt problemer med å bli gravid/føde igjen. Har også hørt at de også vil fange opp evt fødselsdepresjon hos mor. Det kan de jo på helsestasjonen også, men der har gjerne babyen fokus og mors tilstand blir gjerne skjøvet litt til side.
Dini Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Her sjekket de at keisersnittet var grodd og så lurte han på om jeg hadde tenkt på noe prevensjon. That's it.
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 Sist gang hadde jeg ikke noen 6 ukers kontroll, til tross for at jeg sydde en del, hadde lav blodprosent da jeg dro fra barsell (6,3%) og burde tengt på prevansjon (men vi var enige i at kondom fikk holde til neste prøving, da jeg ikke var så "på" i forhold til å skulle ha sex).. Gikk bare bra med meg, fikk en sjekk av underlivet da jeg fant ut jeg var gravid igjen noen mnd senere (kondom som sprekker og angrepille som ikke funker.. Vi har lært) Og det hadde grodd kjempe bra. Denne gangen har jeg en kontroll, men blir ca 4 uker etter fødselen da, mistet minimalt med blod, sydde et pyntesting og føler meg oppegående så det holder. Men nå har det med prevansjonen å gjøre, trenger ikke enda et barn på rappen nå, forguder våre to barn, men to barn på litt under 13 mnd holdt for oss, og en styrt fødsel utgjør et ønske om å ikke få flere barn, hvertfall ikke de neste 4-5 årene Utenom det er det rett og slett bare for å prate om hvordan det har gått, hvordan forholdet til samboeren er nå som det er to barn å følge opp ol
C.L.H85 Skrevet 17. mars 2012 #9 Skrevet 17. mars 2012 Jeg fikk (streng) beskjed om å komme på sykehuset for 6 ukers kontroll for å sjekke stingene mine;) Sydde en del, så de ville sjekke at alt var greit Hadde ingen gyn undersøkelse, var bare stingene Hvis du ikke har hatt noen store traumer vedrørende fødsel eller en alvorlig ruptur som har blitt sydd, så er det vel egentlig ingen nødvendighet
M+M+baby2012 Skrevet 17. mars 2012 #10 Skrevet 17. mars 2012 Legen skal sjekke at livmoren din har gått tilbake til normal størelse, samt samtale om alt er bra, og ny prevensjon
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 Har tatt blodprøve på 6-ukers kontrollen jeg, for å sjekke bl.a blodprosent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå