Gå til innhold

Hvor ofte gråter din baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte gråter din baby? Og hva får den til å gråte? Har det vært perioder som det har vært mindre/mere gråt?

Jeg har alltid trodd at babyer stort sett sov, gråt, diet og bæsjet, men min erfaring er at gråte hører ikke nødvendigvis med der. Vet ikke om dattera mi bare er dårlig til å sifra om hva hun vil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nesten aldri. Jeg vet når han skal ha "mat" (jeg fullammer.)

Jeg ser det på han når han er sulten eller trøtt, før han begynner å gråte.

Vi har en fin rytme på dagen nå, og han virker veldig forøyd.

Skrevet

Ingen av mine barn har grått noe særlig som baby. Ordentlig skriking tror jeg nesten aldri vi har hatt. Men de utvikler jo noen klage-lyder etterhvert, så jeg hører jo når de er misfornøyde.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Første barnet mitt kunne skrike opp mot 6-7 timer i strekk hver eneste kveld i flere uker. Det var helt forferdelig, og ingenting vi gjorde hjalp noe særlig (bortsett fra sukkervann i noen minutter). Så gikk rundt og rundt i stuen med barnet i bæresele og hørselvern på hodet.. hehe :) Det var en TUNG tid, og unner ingen å få et barn med kolikk.

Nå er andremann bare 5 uker gammel, men han gråter kanskje 15 minutter tilsammen i døgnet. Og det er stort sett hvis jeg er for treg til å få ut puppen. Så nå skjønner jeg hvor fantastisk det kan være å ha en baby :)

Skrevet

Når gutten min var mindre sleit vi litt med kveldsuro, og da kunne det bli litt gråting på kvelden. Nå som vi har fått kontroll på det er det lite gråting hos oss. Gutten er nå litt over 7mnd og veldig aktiv, så nå har vi litt gråting om han slår seg. Det er nemlig dumt å gripe etter en leke med begge hender når man skal forsøke å krabbe, da slår man nemlig munnen i det man tar etter.... Eller å slippe med begge hender når man står...

Det hender også at han har noe HS beskrev som nattskrekk, og da hylgråter han ukontrollert en liten stund om natten, det er helt grusomt for ingen ting hjelper. Ellers sutrer han om jeg er for treg til å dra frem puppen, eller han er trøtt og ser meg (han har blitt utrolig stor mammadalt..), og sutrer litt om han er sulten på natta.

Jeg trodde også at babyer gråt, sov og spiste. Men kanskje man hører mer om de som har kolikk der babyene gråter litt mer?? For min baby gråter ikke mye.

Skrevet

Mer enn dere andres babyer tydeligvis! hehe, er gråt her hver dag ja.. enten ved påkledning (særlig armene) eller når hun er lei av å ligge på gulvet, når hun er sulten og det går for treeegt fra en pupp til den andre :P , ved legging hvis hun ikke får sove eller lignende, ved tørking av ører og andre kroker etter bading, ved smøring av krem etter der igjen.. hvis pappa tar henne opp når hun ville at mamma skulle komme, når hun må vente i gangen til jeg har kledd på meg.. OG Så VIDERE!

MEN hun er likevel ei veldig glad jente :) går raskt fra gråt til smil, tror mye er personligheten hennes, hun er ei lita ei som er rask til å si fra, vi bruker mye sang til avledning og synger stort sett alltid ved påkledning f,eks da er det smil fra øre til øre. Hun har ikke så stor tålmodighet nei. Men vi elsker henne akkurat slik hun er :D hehe! Hun er 7 mnd. Glad hun "sier fra" også og håper det holder seg videre og at hun ikke blir like sjenert som jeg var som barn. Lett å vite hva hun liker og ikke da, hehe.

Skrevet

Er en del grining på lillejenta her også. Spesielt når hu blir utålmodig ved påkledning, når hun er sulten, lei av å ligge på ett sted, ja hu sier egentlig ifra ganske fort. Også blir a så frustrert av all gulpinga så hu gråter når hu gulper også.

Ellers veldig blid og glad, så det så! :D hehe. Min jente er rett over fire måneder, og er veldig bestemt! Skal bli morro å se hvordan hu blir når hu blir eldre, for jeg ser allerede at hu gjør seg til når det kommer til gråt noen ganger. =)

Skrevet

Mer enn dere andres babyer tydeligvis! hehe, er gråt her hver dag ja.. enten ved påkledning (særlig armene) eller når hun er lei av å ligge på gulvet, når hun er sulten og det går for treeegt fra en pupp til den andre :P , ved legging hvis hun ikke får sove eller lignende, ved tørking av ører og andre kroker etter bading, ved smøring av krem etter der igjen.. hvis pappa tar henne opp når hun ville at mamma skulle komme, når hun må vente i gangen til jeg har kledd på meg.. OG Så VIDERE!

Akkurat sånn er det her også. ;) Men når ting går som han vil (og det gjør de jo mesteparten av tiden, på dagtid ihvertdall), så er han strålende blid og fornøyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...