Gå til innhold

Svangerskapskløe!?!?!

Anbefalte innlegg

Helt siden positiv test har jeg klødd som en GAL spesielt på føttene og hendene...og litt her og litt der...kløen er "innvendig" dvs jeg ser ikke noe på huden som skulle få meg til å klø...legen ga meg polaromin allergi tabletter mot kløe men mente svangerskapskløe ikke kunne komme så tidlig???? Leser rundt på nett at det kan forekomme i 1.tri og....er 5+4 i dag. Har klødd meg til blods i natt på begge føtter...noen som vet???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143919232-svangerskapskl%C3%B8e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

JA!!!!

Jeg klør meg til blods spesielt på leggene, har sår skorper på ca 40% av hver legg hehe..

Klør også ellers men ikke så ille at jeg klør og klør og klør. Er mest på kvelden når jeg setter meg til ro, mulig det da er blodsirkulasjonen som roer seg? Sambo kommer hjem med noe krem og spray vi skal prøve i dag :)

Jeg vet ikke hvordan alvorlighetsgraden er når man får kløe (da mener jeg ikke hvor som helst, men under beina og inni hendene) så tidlig, men da jeg fikk det i uke 33, ble jeg sendt til Riksen for leverprøver på dagen. Det kan sikkert være en ide å følges opp med ukentlige kontroller gjennom svangerskapet. For min del ble den plutselig så kraftig/farlig at jeg måtte settes igang to uker før termin.

Dessverre er det endel leger som er av den gamle skolen og som fortsatt lever i troen på at sv.skapskløe ikke er potensielt farlig, så stå på krava! :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...