Gå til innhold

Mest næring i Nan 3 eller Helmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva som blir best for en som trenger mest mulig næring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helmelk vil jeg tro.. Nan 3 er jo mest for tørsten sin del..

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Vi fikk beskjed av helsesøstra at til og med lettmelka er mer næringsrik enn NAN3, NAN3 er for tørstedrikking, ikke for næringen sin del, siden de fleste gir fast føde som hoved del av kosten til barnet på dette stadiet :) Vi startet med lettmelk da gutten vår var 11 mnd ca, og han elsker det ;) Grunnen til at vi gir lettmelk er fordi det er det vi drikker, og om vi kunne gi han det også, så gjorde vi heller det, enn å kjøpe ekstra melk som ingen av oss to drakk, siden han ikke drakk så stort med melk lenger på den tiden :)

Skrevet

Du trenger forresten ikke gi helmelk med mindre barnet er undevektig. Det holder med lettmelk.

Skrevet

Søren, jeg som har gitt Nan i den tro at den var mere næringsrik. HS visste ikke da jeg spurte henne. Dumme meg, kunne undersøkt litt mer.

Skrevet

Veldig få barn som trenger helmelk da, det anbefales vel bare til undervektige barn.

Det er akkurat like mye næring i lettmelk som i helmelk, bare mindre fett.

Nan 3 skjønner jeg ikke poenget med i det hele tatt, må bare være for mme barn som det er vanskelig å venne til vanlig kumelk?

Skrevet

Hoi, takk for denne tråden :) Her lærte jeg mye nytt om NAN3, som jeg gir vår 10,5 mnd gamle datter. Gir kun litt etter grøt på morgen og kveld samt etter lunch... trodde det "stappa i litt ekstra", men tydeligvis er det bare tørstedrikk... men kan jeg starte med lettmelk nå, da? Gradvis innføring? Det er vel noe med at barn skal ha x antall dl melk pr dag..? (grøtpulver inkludert...)

Og ja; jeg er førstegangs! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...