Vogndilla Skrevet 16. mars 2012 #1 Skrevet 16. mars 2012 (endret) Jeg var hos legen i går for en ekstra kontroll fordi jeg følte meg så uvell, fikk da påvist +3 på Leukocytter i urinen og lavt blodtrykk 103/58. Legen sa at jeg måtte ta det helt med ro fremover og sykemeldte meg 100%. Noen andre som har opplevd lignende? Legen sa at det ikke var farlig med for lavt trykk, men at man lett kan besvime hvis man ikke holder seg i ro. Det de fant i urinen var vist mest sannsynlig en urinveisinfeksjon, men siden jeg ikke merker noen symptomer på dette ville hun sende den til dyrkning før jeg evt. får noe antibiotika for det. Så nå sitter jeg her da, og utifra det legen sa må jeg nok regne med å ikke få jobbe noe mere dette sv.skapet:( Er 30 uker på vei, så det blir kjedelige uker fremover..... Endret 16. mars 2012 av EnBlå&ToRosa
turbooglykkelig Skrevet 16. mars 2012 #2 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har vært nede på 80/50 i trykk, og da er man ganske slapp ja... Men drikk mye vann! Det hever ikke trykket, men får deg til å føle deg bedre! Ellers har jeg gått til akupunktur og trykket har normalisert seg litt, er nå 36+4 og trykket var i dag på 100/75.
Vogndilla Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2012 Oj ja det var jo veldig lavt da! Men må legge til at jeg hele sv.skapet har gått til ekstra kontroller fordi blodtrykket har vært litt høyt, 120-130/70-80. Så det er jo veldig rart at det plutselig blir så lavt, ogikke rart jeg føler meg helt i tåka;) Fikk tips om å bøtte innpå med vann og farris, så det skal jeg gjøre:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 16. mars 2012 #4 Skrevet 16. mars 2012 Som turbo sier, vann er bra da dehydrering kan gjøre at blodtrykket faller lettere Selv har jeg 90/50 uten å være gravid, men det har faktisk gått litt opp nå under svangerskapet (120/60)... Men kroppen lærer seg å kompansere (pulsen din går opp). Det er jo bare å leve som før, men ikke reise deg for fort opp ifra sofa/stol/seng, holde blodsukkeret stabilt, ikke løfte for tungt (veldig høyt buktrykk kan gi forbigående blodtrykksfall) og ellers bare lytte til kroppen... -Bedre med litt lavt en litt høyt akkurat nå.. Og husk at BT kan endre seg mange ganger i løped av en dag, så kan hende at det bare var tilfeldigheter akkurat da også...?!
Vogndilla Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2012 Ja det kan jo hende det er forbigående, men formen er elendig så er nok lavt nå også. Går som sagt rundt i tåka føler jeg:(
Maimamma`n Skrevet 16. mars 2012 #6 Skrevet 16. mars 2012 Eg er 28+5 i dag, og vart sjukmeld 100% pga lavt blodtrykk denne veka og fram til fødselen, sannsynlegvis. Fekk synsforstyrrelsar på kveldstid, så legen ville ikkje at eg skulle presse meg meir. Lakris hjelper faktisk litt, i tillegg til å drikke masse. God betring!
prøver1991 Skrevet 16. mars 2012 #7 Skrevet 16. mars 2012 Mitt blodtrykk har ligget på 100/60 og det er helt normalt sa legen min
Drømmeprinsen<3 Skrevet 17. mars 2012 #8 Skrevet 17. mars 2012 har ligget jevnt på 85/60 hele tiden omtrent, men siden jeg ikke følte meg svimmel eller dårlig, så ble jeg i jobb...
Vogndilla Skrevet 17. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 17. mars 2012 Ja hva som er normalt trykk varierer jo fra person til person, så man må jo se på hva trykket er til vanlig. Synker det plutselig veldig kan man jo føle seg uvel, dette er ikke farlig bare veldig ubehagelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå