Gå til innhold

Dere som fortsatt ammer, 8mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye mm får barnet ditt nå som h*n har begynt med fast føde? Og blir h*n fortsatt nattammet?

Jeg er veldig takknemlig for å fortsatt kunne amme, og synst det er utrolig kos=) men nå som Knøttet får "så mye" fast føde i tillegg, blir jeg usikker på hvordan jeg skal få til denne meieri-logistikken... Han spiser, med et sjeldent unntak, aldri 'tom' puppen, og det har jeg hørt kan føre til at melken stopper opp? Vil gjerne amme han til han runder året, men sånt kan man vell ikke planlegge på forhånd..

En vanlig dag for oss er:

09.00: pupp

11.00: en porsjon grøt m/most banan

13.00: fruktmos+pupp

15.30-16.00: et middagsglass+dessert+vann

18.00: pupp

19.30-20.00: en stor porsjon grøt m/banan, så kveldsstell

20.30: pupp og leggetid

Deretter:

02.00: pupp

07.00: pupp

Oj, når jeg ser det nå så ser det jo utrolig masse ut!! Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ammer fortsatt, knøttet er 10 mnd. Vår dag ser omtrent ut som deres. Èn amming midt på dagen, morgen og kveld + en på natt. . Her ammet jeg mindre en periode, med det resultat at melken nesten forsvant. Deretter tok jeg opp ammingen midt på dagen igjen. Nå har produksjonen økt opp igjen :-) ønsker også å amme til over året, og det ser ut som det går fint. :D

Skrevet

Min er 8 mnder. Ammer fortsatt, men han er mindre interessert enn før. Ammer morgen, lunsj, middag. Og kanskje en gang til, som kos. Produksjonen har blitt nedsatt ja, men jeg stresser ikke ift det. Vil han ikke ha, så vil han ikke ha.

Skrevet

Han er ihvertfall flink å spise :) Synes det ser bra ut sånn som du gjør det. Hvis du ønsker at han skal amme i "større" mengder kan du jo tilby han puppen før du gir han annen mat?

Lykke til :)

Skrevet

Min gutt er 7,5 mndr, og jeg ammer 5 ganger mellom 07 og 19, til måltidene han får med fast føde. Han er nattavvent. Så jeg synes ditt opplegg virker greit:)

Om litt over en mnd skal jeg begynne i jobb igjen, så da blir det å gå ned til 3 amminger daglig, morgen, middag og kveld. Jeg er litt spent på hva som skjer med produksjonen da. Noen dager må jeg også regne med å ikke være hjemme før kl 18, og da blir det jo kun to amminger de dagene... Kanskje hvis jeg får til å pumpe meg en gang på formiddagen, vil produksjonen holde seg oppe.

Men jeg stresser egentlig ikke med det, han spiser så godt med fast føde, så mm er jo mest for væskeinntak og for at han skal få i seg melk.

Skrevet

Det var som å se matingen vår! Gutten min blir straks åtte mnd. Vi klarer å presse inn en halv skive brød med leverpostei også, og må bytte ut litt amming med MME om vi ikke er hjemme, for han nekter å ta puppen ute. Verden er alt for spennende til at man kan ligge med ansiktet mot en pupp!

Jeg har ikke tenkt å kutte ut nattammingen ennå, for om han blir verre med ammingen på dagen kommer jeg jo til å miste melka om jeg ikke ammer om natta. Gutten min er også utrolig aktiv og legger ikke på seg nok, så HS og ammehjelpen mente han sikkert trengte maten på natta også.

Skrevet

Takk for mange positive svar!! Så flott at vi er flere i samme båt! Og enda flottere at det ser ut som jeg "gjør ting rett":) Man blir jo veldig usikker som førstegangsmamma, og det er ikke alltid hs gir "tilfredsstillende" svar;)

Ble rett og slett motivert til videre nattamming og kos med Knøttet:) Takk jenter!

Skrevet

Her er gutten også 8mnd. Har egentlig ikke peiling hvor mange ganger jeg ammer i løpet av døgnet, han styrer det selv, men blir vell fort 4-5 ganger i løpet av dagen. Og noen ganger kan han ammes 2-3-4 ganger i løpet av natten, mens andre netter sover han i gjennom.

Måltidene ser sånn ca ut:

08.00 pupp

11.00 brødskive

13-14.00 pupp/smoothies/frukt/youghurt (alt etter som.. ;)

16.00 middag og evt pupp om han vil ha etterpå (spiser middag sammens med oss)

18.30-19.00 brødskive

20.00 pupp

Her er det grøtnekt, derfor får han bare brødskive.. ;) gjerne kan jeg amme ett par ganger utenom måltidene også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...