Gå til innhold

Dere med erfaring her, hva betyr alle forkortelser osv?

Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Som skrevet tidligere, så er dette første gang for oss. Vi har lest på denne siden i hele dag, og blitt litt klokere, men fremdeles gjenstår mye!

Når vi leser, så er det mye forkortelser og uttrykk, både for medisiner og behandlingsformer. Noen som vil utdype litt?

På mandag denne uken var vi på konsultasjonstime og ultralyd. Jeg er satt på Metformin, og venter på mens. Da skal jeg ringe den inn, og de bestemmer når jeg skal begynne å ta hormoner via sprøyte. (Husker ikke navnet på den i farten). Så blir det ny ul et par uker etter det. Vi får nok vite mer pr telefon etterhvert, men syns det er veldig kjekt å kunne følge med her også! =)

Tusen takk for alle svar!

M&S

Fortsetter under...

Jess, supert, takk! =)

Hva med andre betegnelser og uttrykk, med tanke på hvilken klinikk folk har vært på osv? Jeg tenker at det er private og offentlige klinikker kanskje. Og lang eller kort regime? Ser ganske mange skriver at de bruker nesespray, dette har vi heller ikke fått noe resept på..

Beklager evt "dumme" spørsmål, ny i gamet, og higen etter mer informasjon! ;-)

Ingen spørsmål er dumme her inne! :) Er ikke trygg på alt jeg heller.. ;)

Men jeg tror lang/kort regime er betegnelsen på tiden før uttaket, altså hvor lang tid man bruker medisiner. Når man bruker spray er det somregel lang regime. Når det er bare sprøyter er det kort regime.

Dette ble en helt banal forklaring! haha :D

Men har dere ikke fått papirer hvor dette står forklart..?

Takk igjen.. ;)

Vi hadde jo konsultasjonen, med masse ny info på en gang. Men av papirer, så fikk vi bare to sider med resepter, og beskjed om hvilken vi skulle hente med en gang, og hvilke 2 som vi måtte ha klare.. Så var det telefonkontakt når mensen kommer, så får vi videre beskjed om hva som skjer. Uansett, det blir nok en fin reise med både opp og nedturer, som vi ser frem til!! =)

Åh, men det er sykt mye info pÅ nett ogsÅ heldigvis! :) Er jo bare Å spørre her inne ogsÅ! De andre her inne vet myyye mer enn meg iallefall, sÅ jeg har søkt mye hjelp her. Følt jeg har masa litt, men bare fÅtt gode og snille svar tilbake :) En herlig gjeng rett og slett!

Lykke til pÅ ferden til dere...

Annonse

Langt regime er ved bruk av nese spray. Må brukes i minimum to uker. Denne "nullstiller" din egen syklus, setter deg i midlertidig overgangsalder. Så begynner du på sprøyter for å modne flere folikler. Fortsetter også på nesesprayen.

Kort regime begynner du rett på sprøyter en av de første dager i syklus. Altså du slipper sprayen

veldig nyttig denne siden, iallefall for meg! hadde lest endel før konsultasjon og det hjalp mye for meg! etter konsult også for den del;) man får så mye info på en gang og så mange tanker som svirrer! ikke minst å få støtte hvis man støter på en dårlig dag;)

er kjekt å kunne spørre her isteden for å ringe/maile klinikken hele tida.... så da kan jeg benytte sjansen til å TAKKE alle de skjønne og sterke jentene her!! takkitakktakk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...