Gå til innhold

Flyvertinne og alenemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som kan dele litt erfaring ang dette?

Jeg har kommet meg gjennom nåløyet og skal på intervju..men har en masse tanker rundt dette siden jeg er alenemor. Vi får vite mer om de diverse turnusordningene der og da..men lurer på om det er noen her inne som er i en slik situasjon ? :)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet om en som er pensjonist nå som har vært alenemor (uten far til stedet i det hele tatt) og flyvertinne. Hun hadde en "dagmamma" til datteren som datteren var hos når moren var på jobb. Tror ikke de har hatt noe familie som har hjulpet til i det hele tatt i tillegg.

En annen jeg vet om har hatt en au pair som har jobbet mye i perioder og hatt lengre perioder helt fri mellom for å få det til å gå opp. Det var selvfølgelig avtalt med au pairen før hun ble ansatt.

Skrevet

Takk for svar :))

Barnefar er inni bildet, dog kun 30% ..regner med at han må få ihvertfall 50 % slik at kabalen kan gå opp..

Om jeg ikke tar helt feil så kan man sikkert få stønad av nav til barnetilsyn også? Slik at barnet kan være til noen av guforeldrene om det skulle bli krise..

Skrevet

Det kan jo kanskje bli litt vanskelig, men om du har en BF som er villig til å stille opp litt for deg også, så går det jo fint. Du kan jo prøve å få en så fast turnus som mulig, slik at du og BF kan lage en avtale som passer begge :)

Nav har stønad til barnetilsyn ja, men tror det er mer forbeholdt barnehage /sfo, mem skal ikke si det så alt for sikkert.

Jeg jobber turnus selv, og har en fast turnus. Det vil si at når de andre får nye turnuser, får jeg min samme gamle. Men jeg har en veldig all right avd. leder, som skjønner at det kan bli vanskelig for meg å bytte tunus så veldig ofte. Veldig kjekt for meg, for da får jeg jobbe hver 4. helg ( hvor jeg uansett har barnefri) også kveldsvakt hver tirdag ene uka og tirsdag + torsdag den andre uka :) Veldig kjekt :) Og sikkert ikke noe verre å få til hos deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...