Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 14 måneder som ikke går enda, og det kan se ut som det fortsatt er en stund til hun har tenkt til å begynne med det. Hun krabber og klatrer og kommer seg raskt rundt og virker fornøyd med det. Hun reiser seg opp men må holde seg i noe.

En av de ansatte i barnehagen hinter om at vi bør ha med sko til henne, både ute- og innesko, så kanskje det også blir lettere for henne å lære å gå. Men det er jeg ikke sikker på om jeg er helt enig i. Er det virkelig nødvendig å ha på sko på barn som ikke kan gå?

Inne bruker hun nå sokketøfler med myk såle, ute har hun polsokker (som jeg kaller det). Har et par sko som jeg har prøvd å ha på henne, men hun ser ikke ut til å like det. Og det er jo veldig klønete å krabbe rundt med sko på?

Dere som bruker sko til de helt små, hvilke sko anbefaler dere?

Fortsetter under...

Når det blir varmt ute, See Kai Run. De er helt myke og fullstendig bøyelige i sålen. Min minste er 20 mnd og selv om han har gått lenge bruker han bare stonz (en slags fotpose med vanntett såle) med raggsokker i utendørs. De sitter godt på foten, og han løper like bra og stabilt i dem som han gjør barbeint (i myke skinntøfler) inne. Prøvde støvler på han en gang for å se hva han syntes, det var som å se meg i slalomstøvler på glatt gulv. Ingen stor suksess. Så fortsett med polsokkene dine du, det er best å være uten stive såler så lenge som mulig :)

Annonse

Men det er vel ikke unntatt fra mva? Det er den virkelig irriterende kostnaden. Ikke mva'en i seg selv, nødvendigvis, men de idiotiske gebyrene. Hvis en vare koster kr 201 så betaler man 25% av det i mva, men de slenger jo på et par hundre i gebyr også (litt avhengig av om det er posten eller et annet selskap, posten tar kanskje 150).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...