januarbaby + novemberspire Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 .... som også passer til jente på 14 mnd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Da spiste vel ungene det samme som oss! Det som passer dere voksne passer stor sett ungen også Om det noen ganger ikke passer (konsistens eller annet) kan du f.eks. koke litt grønnsaker og /eller ris å blande i noe av tilbehøret til resten av middagen, så får du et fint måltid til minsten også! Er jo viktig at de får smake på maten dere spiser til vanlig så snart som mulig, mange barn liker også litt sterk mat:) Eneste dere bør unngå er vel sukker, rå fisk og -skalldyr og kunstige søtstoffer. Tror det anbefales litt ekstra fett i middagen enda, men må si jeg har sluntra unna litt der, du kan kanskje høre med helsestasjonen eller andre å få råd der..kommer vel an på både ungen og kostholdet ellers vil jeg tro? Jeg syns det er kjekt å få inspirasjon i kokebøker innimellom, anbefaler en kokebok med sunn og god mat, a`la "store norska kokeboka" - eller en med mere "eksotiske" fristelser om det frister mer- er bare å boltre seg;)
kinaputten Skrevet 18. mars 2012 #3 Skrevet 18. mars 2012 je laget en utrolig enkel rett her om dagen til meg og min lille på snart 17 mnd. Stek litt kyllingfilet (biter)i olje/smør lag en saus av litt philadelfia, spe med litt melk, litt salt, litt pepper og litt dijon sennep bland sammen med kokte, frosne grønnsaker og server med feks ris. Var veldig populært her i huset Kanskje ikke verdens mest spennende rett, men enkel og barnevennlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå