Tutla Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Var på UL i dag og fikk vite at jeg er overstimulert. Har vært dårligdårlig siden før jeg fant ut at jeg var gravid - øm i magen, sliten og vondte i perioder. I dag fikk jeg svaret - du er overstimulert. Er 7+1 i dag og skal ha full sykemelding i noen uker nå. Men hva er erfaringen til dere andre damer som har vært overstimulert, men ikke så dårlige at dere har blitt innlagt på sykehus. Hvor rolig tok dere det hjemme? Jeg har to fra før som er hjemme 3 dager i uken - hvordan har dere som har barn fra før løst det??? All erfaring mottas med takk!
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Hei Gratulerer så mye med graviditeten ! Jeg ble overstimulert på dette og forrige forsøk. Jeg var ikke og er ikke gravid så vidt jeg vet, men de fant forstørrede eggstokker og veske i buken denne gangen. Jeg går på Klexane for å forhindre blodpropp som følge av overstimuleringen. Har ikke fått noen restriksjoner, men merker at dersom jeg er for mye i aktivitet så blir jeg dårlig. Magen hovner fort opp/ blir oppblåst og jeg har vært en del kvalm. Har fått beskjed at dersom jeg blir dårligere så skal jeg ta kontakt med gyn og så skal han vurdere eventuelt tapping av veske og innleggelse. Har unngått det så langt:) For min del går det fint å gjøre dagligdagse ting men ikke lange turer eller mye anstrengelse. Håper du blir bedre snart
bamby Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Hva er symptomer? etter egguttak var jeg svimmel i 4 dager, svimla igjen idag, men klinikken sa nå de ikke så noe væske fredag/uttaket, men kan det komme etterpå?
Sibabyno Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Gratulerer med graviditeten. Jeg var til innsett idag, og da sa jeg at jeg var veldig øm/sår i magen og oppblåst. Legen sa at ho såg at jeg hadde litt veske, men sa ikke noe mer.... Så jeg lurer jo litt på om jeg er mildt overstimulert siden de vondtene ikke går bort. Men antar at det ikke er noe jeg må bekymre meg for siden ho ikke sa noe.....
Tutla Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2012 Jeg har kjent at det har sprengt på i magen. Til tider har det følts som om jeg skulle sprekke! Har hatt ulike vondte i magen, men tenkt at det har vært influensa og svangerskapet i seg selv. Men da jeg kom til gyn på ul i uke 7 i går sa hun at jeg var overstimulert og måtte ta ul av buk for å sjekke at jeg ikke hadde veske der også........ Da hadde jeg blitt innlagt på sykehus - nå "slapp" jeg det, men må ta det veldig rolig hjemme. Skal bestille ny ul rett før eller rett over påske. Håpe at det har gått seg mer til frem til da. Og håper også at morkaka da allerede har trukket seg bort fra mormunnen så jeg slipper å bekymre meg mer for den også. For jeg kjenner at jeg er nervøs.......
Tutla Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2012 Glemte å skrive: Dersom du tror du er overstimulert og har blitt graivd eller kjenner deg dårlig så kom deg til lege og be om vurdering av gynekolog/spesialist, ikke finn deg i at fastlegen bare sender deg hjem. Jeg hadde en tur på legevakta for 1,5 uke siden som kanskje kan knyttes opp til overstimulering, men som ble sagt var infeksjon. Ingen spørsmål om overstimulering i det hele tatt. Tror ikke legen min vet hva det er en gang........ Akk.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå