sommertiara Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Jeg synes det funker helt greit, Odin er et fint navn
Suebird Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Nei, det er for meg et heftig eksempel på hva som ikke går an i min bok. Men nå er jeg spesielt opptatt av at navn bør ha noenlunde samme opphav. Norrøne navn synes jeg ikke passer sammen med så mye annet enn rent norrøne navn. I et slikt tilfelle ville jeg tenkt 'mine og dine barn', men det er meg Jeg er fullt klar over at det er mange som ikke er så opptatt av dette som meg
trøndermamman87 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2012 hmmm, ja, når du sier det så. men liker det navnet så godt. Andre som synest det går an å bruke de sammen, selv om et av de er norrønt?
idagravida Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Ville aldri brukt noen av navnene, og synes det er to vrldig forskjellige navn
inimini Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Ja, jeg syns Niklas og Odin passa godt sammen:)
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har det som noen her, syns de tilhører litt ulike "stiler". Men en kjempesøt slektning av meg heter Odin, så jeg har veldig positive assosiasjoner til navnet!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2012 #8 Skrevet 16. mars 2012 for meg er det ikke viktig med opphav men om, navnene høres bra ut sammen..jeg synes Niklas og Odin fungerer helt fint:)
Giss Skrevet 16. mars 2012 #9 Skrevet 16. mars 2012 Niklas og Odin klinger bra sammen uansett opphav. Så om det er det navnet som er rett for dere nå så bruk det! Og uansett om navnene er litt ulike i stil så kommer de jo til å leve det meste av sit liv som to selvstændige mennesker. Det er jo kun i barndomme man "alltid" slås sammen med sine søsken.....
trøndermamman87 Skrevet 16. mars 2012 Forfatter #10 Skrevet 16. mars 2012 Takk for det ser det er delte meninger, vi får se hva vi ender opp med
Frøken Ubesluttsom Skrevet 17. mars 2012 #11 Skrevet 17. mars 2012 Niklas og Odin klinger bra sammen uansett opphav. Så om det er det navnet som er rett for dere nå så bruk det! Og uansett om navnene er litt ulike i stil så kommer de jo til å leve det meste av sit liv som to selvstændige mennesker. Det er jo kun i barndomme man "alltid" slås sammen med sine søsken..... Jeg er helt enig her. Jeg kjenner faktisk noen som er brødre som heter Niklas og Odin. Nå har riktignok de to brødre til, men syns Niklas og Odin passer bra sammen jeg.
holaho Skrevet 17. mars 2012 #12 Skrevet 17. mars 2012 Jeg synes faktisk det er forfriskende at disse navnene er forskjellige i type. Jeg synes det blir litt "mye" når Odins søsken heter Trym og Frøya feks, og mye kulere med Niklas. Likevel fint at navnene "passer" sammen, og det synes jeg de gjør. Det er vel individuelt fra som gjør at man synes navn passer sammen, og jeg synes hvertfall disse er like fine og harmoniske sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå