Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Hei, jeg har beregnet at jeg har termin i november, og har lest at man får spørsmål om hvor man vil føde når man går til legekontroll første gangen. Er det noen som har noen tips på hvilket sykehus som er anset å være det beste i Oslo? Ullevål, eller Rikshospitalet, evt andre?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Feier innom fra 3.tri :-) Jeg skal føde på Riksen og er meget fornøyd med det. Viktig å huske på at hvis man skal få plass der eller på Ullevål må man søke TIDLIG! Jeg søkte i uke 5.. Sist gang jeg var gravid visste jeg ikke om dette og søkte i uke 10, og havnet på Bærum (ikke å anbefale..) Lykke til!
charnelle Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Riksen går for å være best i Oslo, men søk tidlig! Selv fikk jeg plass da jeg søkte allerede i uke 4 :-)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Du kan søke selv også, anbefaler det så du slipper å vente til 1.kontroll og kanskje ikke få plassen du vil ha! Kan faktisk søke per e-post lærte jeg etter hvert; http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143915734-tips-om-a-s%C3%B8ke-f%C3%B8deplass-i-oslo/ Selv postet jeg brevet da jeg var 8+2, og har fått plass på Rikshospitalet
Apple80 Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Jeg prøvde å søke om plass pr e-post,men fikk beskjed om at jeg måtte printe ut skjema og sende inn. Tror egentlig riksen og Ullevål er like bra. De samme legene jobber begge steder så de på riksen! Men på Ullevål har de hotellet som fristet meg litt. Så bor man på rom med pappaen og babyen og ikke masse fremmede. Men så har jeg hørt at det kanskje er litt lettere å få hjelp med amming og sånn på riksen,så jeg endte opp med å søke der. Sendte brev i går er 6+6 i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå