Gå til innhold

Våken og klar for dag kl 05...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 mnd har den siste uken våknet kl 05-0530 og vært lys våken og klar for å stå opp. Tidligere har jeg klart å få han til å sove videre til ca. 07. Vi legger han rundt kl 19 hver kveld og dette har vi gjort en måneds tid.

Jeg ammerhan annenhver time natten gjennom. Har såvidt begynt med grøt.

Noen med erfaring på dette? Er dette en periode eller er han allerede blitt et A-menneske som sin bror og foreldre? ;)

Skulle gjerne hatt 1 time lengre søvn på morgenen slik at jeg slipper å gjespe fra kl 20 på kvelden og å legge meg kl 22.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at dette skjer i 4-5 mnd alder. Det er en periode og for de aller fleste går den over i løpet av et par mnd.

Her har vi opplevd begge deler, en som begynte ved 4,5 mnd og holdt på til han var 9-10 mnd. Og ei som aldri hadde denne perioden, hun er nå 10 mnd og forhåpentligvis har vi sluppet unna. Men ikke for det, vi har hatt nok søvnstyr allikevel.

Skrevet

Sånn er mi og. Oppe kl fem KVAR dag. Måned inn, måned ut. Get used to it! ;) sorry...

Skrevet

Min har begynt med dette nå etter nattavvenning. 05.30 våkner han pratesjuk og gira. Prøver å gi sutt og la han ligge litt i håp om at han faller til ro igjen, men den gang ei. Vanligvis sov han til 06.30-07.00.

Skrevet

Uff så slitsomt, kan det hjelpe å legge ham senere/tidligere eller har dere prøvd det? Noen sover jo faktisk lenger om man legger de tidligere (bakvendt I know). Sover han gode lurer på dagtid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...