Gå til innhold

Lammeskinn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere bare et som dere flytter rundt fra seng til vogn, eller har dere to stk? Og hvor anbefaler dere og kjøpe skinn? Min mor vil spandere et lammeskinn fra nøstebarn på meg (de koster jo litt..), så jeg tenkte at det kunne jeg bruke i sengen til babyen og at jeg selv kunne kjøpe et litt billigere et på barnashus eller lignende butikk (evnt. kjøpe et selv fra nøstebarn om de er bedre) for å ha i vognen. Tenker at det er stress og bruke samme skinnet i sengen og i vognen.. Eller hvordan har dere tenkt å gjøre det? Er kvaliteten på nøstebarnskinnet så mye bedre i forhold til et billigere fra en av babybutikkene? Tenker at min mor kan få slippe og bruke så mye på et lammeskinn viss de som er billigere er like gode..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenker at man kan trenger lammeskinn i vogn, for at det isolerer mer. men ikke i seng.

anbefales med baby tepper i senga.

så får de jo veldig lett de hårene i munnen.

lykke til

Skrevet (endret)

JA!! Det er forskjell på kvaliteten.. Jeg har nøstebarn sitt til storebror enda, han er 3 år. Jeg kjøpte det største til han for at han skulle kunne ha det lenger. det er nesten en meter langt og han vil fortsatt ligge på det. Har vasket det noen ganger i maskin og det ser fortsatt fint ut. (selvfølgelig godt brukt etter 3 år men ikke slitt eller ødelagt).. Vi kjøpte et mindre og billigere et fra Baby Shop til å ha i vogna. Lillebror i magen har også fått sitt eget skinn fra Nøstebarn til å ha i sengen også et eget til vogna.. Det svære fra nøstebarn er altfor stort til å ha i vogn syns jeg..

Kan absolutt anbefale nøstebarn sitt, er veldig fornøyd med det! Det er såpass korthåret at storebror aldri var plaget med hår/pels i munnen. Han har alltid sovet veldig godt om natten, om det er skinnet sin fortjeneste er jo vanskelig å si men det er jo forsket på at babyer på soveskinn sover bedre og legger fortere på seg..

Endret av To små lyseblå
Skrevet

Jeg har lest veldig mye bra om det fra nøstebarn, så da tror jeg at jeg takker ja til tilbudet fra min mor :) Blir nok til at jeg kjøper et billigere et selv til å ha i vognen!

Skrevet

Jeg bruker IKEA sitt i vogn, det funket veldig bra.

Skrevet

Vi hadde også nøstebarn sitt i senga og et mindre og billigere fra Barnas Hus, tror jeg, til vogn til baby født i mars. Nøstebarn sitt er veldig bra!

Skrevet

Selv har jeg det største fra nøstebarn i sengen og ett mindre fra nøstebarn til vogna! Sålenge man kjøper saueskinn som har kort hår så er det ikke noe problem med tanke på hår i munnen.

Grunnen for at jeg valgte saueskinn i vogn og seng er for at det varmer på vinteren og gjør det lunt på sommeren.

Jobber i bhg så ser stor forskjell på barna som har saueskinn i vogna, kontra de som ikke har det. De med saueskinn er ikke så svette som de uten! (nå tenker jeg på sommeren selvsakt)

Skrevet (endret)

tenker at man kan trenger lammeskinn i vogn, for at det isolerer mer. men ikke i seng.

Hvor har du dette fra?

Ull generellt regulerer temperaturen til barna helt perfekt, det kan derfor brukes året rundt. Jeg bruker kun ulltøy på mine når de er babyer, ull helsetepper og har lammeskinn alle steder barnet sover. Vi har et stort skinn fra Kaiser som ligger i senga også har i mindre skinn i bilstol, kurven på stua og i vogna.

Lammeskinn er anbefalt å ha alle steder hvor barnet sover, forskning viser at nyfødte legger på seg raskere og får et mere jevnt søvnmønster av å sove på kort klippede medisinske lammeskinn ala nøstebarn sitt. De ligger da også alltid på kjent underlag og det skaper jo trygghet.

Langhårede lammeskinn ala det fra IKEA ville jeg ikke brukt, det er vanskelig å holde rent og barnet får hår i munn når det ligger på det, min erfaring ihvertfall.

Endret av EnBlå&ToRosa
Skrevet (endret)

Det følger visst lammeskinn med den vognposen jeg vant på torsdag :D

Ellers har svigermor kjøpt et til vogga og vi har lammeskinnspose. Tror det skal holde..

Endret av ★
Skrevet

Nøstebarn sine skinn er som andre sier over noe helt annet enn de andre billigere... så slå til! Har det ikke slev, men skal kjøpe det til nestemann.

Til vognen har vi et sånt spesialtilpasset vognskinn- anbefales! Hadde et vanlig skinn først men det skled ned og var upraktisk.

Jeg tenker også på at det er greit å ikke kjøpe for mange skinn, det er jo tross alt et dyr som med bøte med livet. Så jeg prøver å kjøpe brukt, og oppfordrer andre til det også.

Skrevet

Har dere bare et som dere flytter rundt fra seng til vogn, eller har dere to stk? Og hvor anbefaler dere og kjøpe skinn? Min mor vil spandere et lammeskinn fra nøstebarn på meg (de koster jo litt..), så jeg tenkte at det kunne jeg bruke i sengen til babyen og at jeg selv kunne kjøpe et litt billigere et på barnashus eller lignende butikk (evnt. kjøpe et selv fra nøstebarn om de er bedre) for å ha i vognen. Tenker at det er stress og bruke samme skinnet i sengen og i vognen.. Eller hvordan har dere tenkt å gjøre det? Er kvaliteten på nøstebarnskinnet så mye bedre i forhold til et billigere fra en av babybutikkene? Tenker at min mor kan få slippe og bruke så mye på et lammeskinn viss de som er billigere er like gode..

vi har kjøpt ett lammeskinn som vi skal bruke i barnevogna

Skrevet

Nøstebarn sine skinn er som andre sier over noe helt annet enn de andre billigere... så slå til! Har det ikke slev, men skal kjøpe det til nestemann.

Til vognen har vi et sånt spesialtilpasset vognskinn- anbefales! Hadde et vanlig skinn først men det skled ned og var upraktisk.

Jeg tenker også på at det er greit å ikke kjøpe for mange skinn, det er jo tross alt et dyr som med bøte med livet. Så jeg prøver å kjøpe brukt, og oppfordrer andre til det også.

Øh, vi spiser da lam uansett, er det ikke bra at alt på dyret blir brukt? Ellers har vi bare kjøpt ett, får se etterhvert om vi kjøper flere... Jeg liker i hvertfall ikke å ligge på saueskinnet om natta, synes det klør... Har tenkt til å samsove i starten i hvertfall, så da tror jeg det blir skinn i vogn og dagseng. Burde ikke være så mye stress å flytte det mellom de to, men dette er min første så jeg vet egentlig ikke hvordan dette blir i praksis :)

Skrevet

Dummeste jeg har hørt, uavhengig av hvor mange skinn du kjøper så må nok mange dyr bøte med livet hver eneste dag uansett. Det er jo derfor de er født, man aler ikke opp dyr i dag for å sitte å kose med de på fanget sånn som i lambi reklamen.

Storfe, sau, gris = mat og klær til mennesker. Sånn har det vært siden steinalderen.

Skrevet

,

Hvor har du dette fra?

Ull generellt regulerer temperaturen til barna helt perfekt, det kan derfor brukes året rundt. Jeg bruker kun ulltøy på mine når de er babyer, ull helsetepper og har lammeskinn alle steder barnet sover. Vi har et stort skinn fra Kaiser som ligger i senga også har i mindre skinn i bilstol, kurven på stua og i vogna.

Lammeskinn er anbefalt å ha alle steder hvor barnet sover, forskning viser at nyfødte legger på seg raskere og får et mere jevnt søvnmønster av å sove på kort klippede medisinske lammeskinn ala nøstebarn sitt. De ligger da også alltid på kjent underlag og det skaper jo trygghet.

Langhårede lammeskinn ala det fra IKEA ville jeg ikke brukt, det er vanskelig å holde rent og barnet får hår i munn når det ligger på det, min erfaring ihvertfall.

hvor har du det fra at jeg har påstått at ull ikke er temperatur regulerende. har aldri påstått at det ikke er det. jeg anbefalt kunn å bruke det i vogn å babyteppe i seng.

da mange lammeskinn feller hår, (ikke alle lammeskinn)

Skrevet

Har da ikke skrevet det?? Lurer bare på hvor du tar det fra at man kun skal ha lammeskinn i vogn og teppe (?) i seng....? Synes det var et litt merkelig råd å komme med bare, derfor jeg spurte.

,

Hvor har du dette fra?

hvor har du det fra at jeg har påstått at ull ikke er temperatur regulerende. har aldri påstått at det ikke er det. jeg anbefalt kunn å bruke det i vogn å babyteppe i seng.

da mange lammeskinn feller hår, (ikke alle lammeskinn)

Gjest peacock
Skrevet

Vi har korthåret lammeskinn fra lilleprinsen.no. Billigere enn nøstebarn, men veldig gode og fine for det :-)

Skrevet

Kjøp nøstebarn sitt til å ha i senga. De er utrolig gode! De holder seg pene, er korthåret og røyter ikke. Ikke kjøp lammeskinn fra Ikea eller andre kjempebillige skinn, da ville jeg heller ha kjøpt et billigskinn fra barnas hus til et skinn nr 2.

Hadde nøstebarn skinn i senga til nr 1. Hadde aldri problemer i forhold til søvn, og tok alltid med oss skinne når vi skulle bot, da hadde han sin lukt i en annen seng også :-) I vognene hadde vi sovepose i lammeskinn, der vi kunne ta av øverste delen av posen på sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...