Gå til innhold

Bare 3 dager igjen....

Solskinnsbolle

Anbefalte innlegg

så er jeg i 12. uke! Er 11 + 4 i dag. Er det første dag av 12. uke man skal være sikker, eller er det ved utgangen av 12. uke?

Var på UL i går og gyn sa at jeg kunne hoppe av folat og lignende søndag/mandag, så da regner jeg med at 2. trimester begynner da også? Jeg leser så mye forskjellig på ulike nettsteder, så setter pris på om noen har en pålitelig kilde :)

Uansett er jeg er så lykkelig, så deilig å ha kommet så langt etter tre aborter!

Fortsetter under...

Gratulerer! så bra:) så hyggelig å høre! :) Gleder meg til å høre mere av hvordan det går med deg! :) føler du at du klarer å slappe litt av nå :)?

Ja, føler at jeg klarer å slappe av litt mer, går til ul hver onsdag, så det hjelper. Men når søndagen kommer har jeg tendenser til å begynne å bekymre meg litt igjen, så det er godt å gå hver onsdag og få bekreftet at det fremdeles er liv. Har hatt en god følelse hele tida denne gangen, så det Må gå bra!

Annonse

solskinnsbolle, hvordan går det nå med deg? :)! :)

Det går bra! Tenk, jeg er i 2. trimester!! Det føles helt fantastisk å være kommet så langt, nå Må det gå bra. Tenker nesten ikke at det ikke kan gjøre det :) Denne gangen tar jeg Fragmin, så det kan være det er den som har gjort susen. Holder meg også borte fra trening (og sex :( ), så hvem vet hvorfor det ser ut til å funke denne gangen. Skal til gyn i morgen og tenkte jeg skulle spørre om jeg kan trene litt etc. Jeg er uansett bare glad :) Hvordan står det til med deg?

så godt å høre:)

Fragmina ja, har ikke hørt om. følerjeg må ta google fatt før jeg prøver igjen;) hehe Ja jeg har hørt at avhold fra sex skal kanskje helpe, gruer meg til å si det til sambo ;P

Meg går det bra med, er nettopp ferdig med utredning. Fant ingenting, regner med det er possitivt. Litt frustrerende da. Men vi har bestemt oss for å prøve igjen til sommeren. Så jeg driver å forbereder meg mentalt. Gleder meg nesten:)

<håper du fikk gode nyheter fra legen igår ang trening;) fikk du sett ul btw?

Jeg husker det godt - følelsen av å komme til 2. og etterhvert også 3. trimester var nesten uvirkelig og helt vidunderlig! Gratulerer! :)

"Sikker" blir man jo aldri, men abortrisikoen reduseres betraktelig etter 12 fullgåtte svangerskapsuker. I følge dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok er sannsynligheten for å oppleve en ufrivillig abort etter 12 fullgåtte uker "bare" 5%. Dersom du har fått påvist bankende fosterhjerte på ultralyd er risikoen redusert ytterligere.

Jeg hadde det akkurat som deg - i det siste svangerskapet mitt ble jeg beroliget av de ukentlige ultralydkontrollene om torsdagene, og så begynte jeg å bli urolig igjen når helgen var over. Hurra for leger som gir oss god oppfølging, medisiner og hyppige ultralydkontroller... :)

så godt å høre:)

Fragmina ja, har ikke hørt om. følerjeg må ta google fatt før jeg prøver igjen;) hehe Ja jeg har hørt at avhold fra sex skal kanskje helpe, gruer meg til å si det til sambo ;P

Meg går det bra med, er nettopp ferdig med utredning. Fant ingenting, regner med det er possitivt. Litt frustrerende da. Men vi har bestemt oss for å prøve igjen til sommeren. Så jeg driver å forbereder meg mentalt. Gleder meg nesten:)

<håper du fikk gode nyheter fra legen igår ang trening;) fikk du sett ul btw?

Ja, jeg fikk gode nyheter ang trening, så nå har jeg både hatt sex og vært på en spinningtime :) Hurra :) Tar det med ro på treninga, tør ikke slite meg helt ut, men føles deilig å bruke kroppen litt. Gikk på vekta og har lagt på meg 2 kg +, er ikke så fornøyd med det, siden jeg bare er i uke 13 og fremdeles hadde julefettet på kroppen når jeg ble gravid. Så nå er jeg så tung som jeg noen gang har vært, føler meg kjempesvær og oppblåst. Men bedre å føle det slik enn sånn som det var i fjor, med abort etter abort! Uff, orker nesten ikke tenke på det en gang.

Ja, jeg fikk sett ul, har vært på ca 6 ul allerede! I forrige uke hoppet og spratt babyen rundt omkring og veivet med armene, det var så fascinerende. Tenk at de er så utviklet så tidlig. Helt utrolig. Ifølge gyn ser den helt perfekt ut, og er faktisk større enn vanlig på dette tidspunktet. Nå mener han at jeg er lavrisiko, og har derfor ikke ny time før om 3 uker. Herregud, er litt skummelt å vite at jeg skal klare meg selv uten ul så lenge, har vært godt å se at alt er ok hver uke. Men jeg får bare prøve å smøre meg med tålmodighet og tenke at alt skal gå bra...

Så flott at dere skal prøve igjen til sommeren! Det blir spennende. Kanskje verdt å høre med legen om Fragmin kan hjelpe, har hørt om mange som har abortert mange ganger (f eks en som hadde hatt 9 tidligere aborter) og som har klart det når de fikk blodfortynnende, uten at man vet om det var det som gjorde susen. Det er visst ikke noe forskning som tilsier at blodfortynnende skal hjelpe, men det skal ikke være skadelig heller, så kan være verdt et forsøk. Litt irriterende å måtte sette sprøyte på seg selv hver kveld, men det er verdt det :)

Jeg husker det godt - følelsen av å komme til 2. og etterhvert også 3. trimester var nesten uvirkelig og helt vidunderlig! Gratulerer! :)

"Sikker" blir man jo aldri, men abortrisikoen reduseres betraktelig etter 12 fullgåtte svangerskapsuker. I følge dr. Miriam Stoppards svangerskapsbok er sannsynligheten for å oppleve en ufrivillig abort etter 12 fullgåtte uker "bare" 5%. Dersom du har fått påvist bankende fosterhjerte på ultralyd er risikoen redusert ytterligere.

Jeg hadde det akkurat som deg - i det siste svangerskapet mitt ble jeg beroliget av de ukentlige ultralydkontrollene om torsdagene, og så begynte jeg å bli urolig igjen når helgen var over. Hurra for leger som gir oss god oppfølging, medisiner og hyppige ultralydkontroller... :)

Takk for gratulasjon :) Ja, jeg har sett bankende hjerte og en hoppende baby, så nå håper jeg så inderlig at alt går bra herfra! Tenk at jeg er 13+1, det er litt som en drøm. Gleder meg bare til jeg begynner å kjenne liv der inne, og får konstante påminnelser på at alt er bra. Nå skal jeg ikke ha ul før om 3 uker, så det blir en prøvelse... Men gyn sa at alt ser perfekt ut og at jeg er lavrisiko nå, så da klamrer jeg meg til det og fokuserer på at alt skal gå bra :) Har ikke gått ut med nyheten ennå, tror jeg vil vente et par uker til. Minst. Orker ikke at folk kommer bort og spør og gratulerer, da føler jeg at jeg må fortelle alt vi har vært igjennom, og det orker jeg ikke. Rart, før ville jeg bare snakke om det hele tida, nå vil jeg helst ikke tenke på det.

Annonse

Takk for gratulasjon :) Ja, jeg har sett bankende hjerte og en hoppende baby, så nå håper jeg så inderlig at alt går bra herfra! Tenk at jeg er 13+1, det er litt som en drøm. Gleder meg bare til jeg begynner å kjenne liv der inne, og får konstante påminnelser på at alt er bra. Nå skal jeg ikke ha ul før om 3 uker, så det blir en prøvelse... Men gyn sa at alt ser perfekt ut og at jeg er lavrisiko nå, så da klamrer jeg meg til det og fokuserer på at alt skal gå bra :) Har ikke gått ut med nyheten ennå, tror jeg vil vente et par uker til. Minst. Orker ikke at folk kommer bort og spør og gratulerer, da føler jeg at jeg må fortelle alt vi har vært igjennom, og det orker jeg ikke. Rart, før ville jeg bare snakke om det hele tida, nå vil jeg helst ikke tenke på det.

Så koselig å lese at alt er bra med dere :) Lavrisiko er et ord vi liker!

Kjenner meg igjen i det å ville vente med å fortelle. Jeg er 10+5 nå og gleder meg til andre trimester, men tror nok jeg venter litt lenger enn 12 uker med å fortelle. Samtidig gleder jeg meg til å kunne "slippe magen fri", for den har blitt stor allerede :P

Moro at du holder oss oppdatert! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...