Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Spør for svigermoren min her. Hun har tatt på seg å strikke to mariusgensere. Størrelse small og medium. Prisen for garnet til genseren i small er 590 kr. Så hva ville dere tatt som betaling?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Ikke at jeg strikker, men det kommer kanskje litt ann på hvem man strikker til også? Er det nær familie eller kollegers naboer liksom?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 Det er ikke til familie. Bare litt fjernt bekjente.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 På nettet ligger de til salgs for alt fra 800 til 1500 (bare google litt så ser du), men jeg har hørt at de som tar så mye sliter med å få solgt. Det er grenser for hvor mye folk gidder betale for et strikkeplagg også... Min mamma strikker på bestilling og har tatt ca 900 kr for mariusgenser, hun sier det ikke er mye penger å tjene på dette men at hun er glad for å få drive med hobbyen sin uten å ha utgifter på det. Strikking er jo ingen billig hobby...
Gjest Ziva Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 For familie og venner bare for garnet. Minimum 1000.- for den mariusgenseren inkl garn. Elendig timesbetalt å strikke ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Så på Finn sin salgsside at en dame solge de fra kr. 400 (til 1 år) og oppover. Tror ikke det ble stort dyrere enn 600 kroner, men det var jo til barn. Synes ikke 1000 kroner er ille, tenker vel et sted mellom der og 1500.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Takk for svar dere! Hun er veldig "redd" for å skulle ta for mye. Rundt 1000 kr er kanskje greit da. Da har hun ca 400kr for jobben. (elendig timesbetalling synes jeg da!!! ,
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 Har du tipset svigermoren din om å lete etter garn andre steder? Hvis man vet hva slags garn man skal ha, kan man fint bestille det fra nettbutikker, også utenlandske så lenge man passer på å ikke bestille garn for over 200 kr i hver pakke. Jeg har bestilt litt fra utlandet og det ligger på ca halv av norsk pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå