Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #1 Skrevet 15. mars 2012 Mannen min begynte i ny jobb 1.mars. Nå er lillebror syk, og må være hjemme i noen dager. Er det noen som vet hvordan det er med retten til syktbarndager når man har begynt i ny jobb? Er det som med vanlig egenmelding at man må ha jobbet i 4 uker, eller kan man ta ut disse før?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #2 Skrevet 15. mars 2012 Mannen min begynte i ny jobb 1.mars. Nå er lillebror syk, og må være hjemme i noen dager. Er det noen som vet hvordan det er med retten til syktbarndager når man har begynt i ny jobb? Er det som med vanlig egenmelding at man må ha jobbet i 4 uker, eller kan man ta ut disse før? Mener det er noen uker på det også ja. Du får ta ut imens:-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #3 Skrevet 15. mars 2012 I loven står det bare at man må ha vært i inntektsgivende arbeid de siste fire ukene, ikke at de må være hos samme arbeidsgiver. Så om mannen din hele tiden har vært i arbeid mener jeg han har krav på det. http://www.nav.no/re...9970228-19_P9-2
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Jeg begynte i ny jobb 1. februar og har akkurat sjekket dette ut. På min arbeidsplass må man ha vært ansatt 8 uker for å bruke egenmelding på seg selv og 14 dager for å bruke egenmeld for sykt barn/barnepasser.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Jeg begynte i ny jobb 1. februar og har akkurat sjekket dette ut. På min arbeidsplass må man ha vært ansatt 8 uker for å bruke egenmelding på seg selv og 14 dager for å bruke egenmeld for sykt barn/barnepasser. Det samme gjelder hos oss (apotek).
Mor Løvehjerte Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Oj, da tenker jeg det kan bli ganske utfordrende for folk som er alene med barn og ikke har familie som kan hjelpe seg. :-S
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Bare tull at man må ha vært ansatt i minst 2 uker hvis man kommer direkte fra et annet arbeidsforhold. Hvis man ikke har vært ansatt 4 uker i den nye jobben skal NAV betale. Arbeidsgiver må sende in inntektsopplysninger samt en kort forklaring på hvorfor NAV skal betale og oversikt over hvilke dager det er snakkom, egenmeldinger ved sykt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå