Gå til innhold

Babyklær og tørketrommel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt inn en del babyklær, men på alle plaggene står det at de ikke tåler tørketrommel. Klær blir jo mykest etter en tur i tørketrommelen, pluss at jeg har veldig liten plass og vil ikke bruke den opp på å ha tørkestativ stående oppe hele tiden. Er det noen som har prøvd å tromle babyklær selv om det står på at de ikke tåler det? Gikk det bra? Hvilket program og temperatur?

Skrevet

På vanlige klær leser jeg ikke vaskeanvisningen, så aner ikke hva det står på våre.

Men fra første ble født for snart 6 år siden har jeg kastet alle klærne i tørketrommelen. Ingenting har gått istykker.

Skrevet

Hva slags klær har du kjøpt som ikke tåler tromling da?

Til mine små har jeg stort sett brukt klær i 100% bomull jeg og det tåler da tromling greit. Har fire barn og enda ikke opplevd at annet enn noen ullsokker som har sneket seg inn har blitt ødelagt i trommelen.

Enste jeg ikke tromler er ull og superundertøy, pluss noen veldig fargeglade bukser for fargen falmer i tørketrommel.

Skrevet

De fleste babyklærne jeg har sett på lappene på, står det at kan tørketromles... er jo den firkanten med en eller to prikker i som er symbolet. Vi kjøpte det meste på kjedebutikker (H&M, cubus, lindex, namit osv). Men jeg sjekket ikke alt, og heiv alt i trommelen... var sjelden noe problem, bare når det var ull ikke gjorde det.

Vi hadde gulpeunge og vasket alt på 60 grader (selv om det sto på noe at det kun skulle vaskes på max 30-40 grader) og alt gikk i trommelen, hadde ikke sjans til å fått tørket alt i tide hvis jeg ikke hadde hatt trommel, da måtte jeg i så fall vært mindre nøye med å skifte på jenta vår etter gulping. Gikk helt fint med det aller meste av klærne.

Skrevet

Takk for svar.

Klærne har jeg kjøpt på Name It og Kappahl. Kappahl klærne er av det økologiske merket Newbie, noe av klærne fra Name it står det organic cotton på, men resten av Name It skal være vanlige bomullsklær mener jeg.

Men da prøver jeg tørketrommel likevel jeg da. Dumt å ikke kunne bruke den når jeg faktisk kjøpte den med tanke på at det blir mye klesvask med baby.

HI

Skrevet

Kjøp en størrelse eller 2 større om du skal tørke i trommel. Det meste krymper.

Skrevet

Jeg tromler til og med all ullen, ikke noe problem.

Skrevet

Kjøp en størrelse eller 2 større om du skal tørke i trommel. Det meste krymper.

For å være helt ærlig så synes jeg ikke babytøy krymper noe særlig, og jeg har tromlet masse. Krymper litt om man har vasket det mange ganger og tromlet det mange ganger, så kan man merke det. Men sånn vanlig bruk så merket jeg ikke mye til det altså... lurer på om de som er merket med at de kan tromles, er "ferdigkrympet". Altså at det ikke skal krympe så veldig mye mer. Men voksenklær (som ikke er merket med tørketrommelsymbol) krymper veldig!

PS HI: organic cotton er jo bommullsplagg ;) organisk bommullsplagg også ;) Jeg har tromlet newbie klær fra kappahl og name it.

Test med noen plagg først vet du så får du se så ikke du angrer bittert etterpå før du tar hele lasset med klær inni :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...