Gå til innhold

Starte med brødskive...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere og inntrodusere brødskive til deres små? Hva hadde dere på og hvor små biter startet dere med??

Hva gjorde dere når de begynte og brekke seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte vel når småen var rundt 7 mnd. Hun var ikke så glad i noe annet enn grøt, melk, vann og fruktmos, så jeg prøvde å smøre på fruktmos etter mislykkede forsøk med leverpostei. Gikk fort over til leverpostei igjen da.. Jeg prøvde å dyppe brødbitene i vann eller mme for at det skulle være lettere for henne, men det hjalp ikke. Hun hadde brødet på tungen og brakk seg halvveis, men hun stakk bare ut tungen fordi hun ikke ville ha det. I starten tok jeg det ut, men litt etter litt ga jeg henne vann så hun svelget brødbiten. Her vil hun kun ha brød hvis jeg gir til henne. Dvs at jeg må dele skiven i to, også tygger hun selv av. Får hun brødbiter på et fat foran seg studerer hun de og kaster de på gulvet. Hun er straks 11 mnd og hun spiser kun 5-6 tygg..

Skrevet

Jeg ga brødskive i dag, hun er 7 mnd. Hadde på leverpostei, tok veldig små biter og duppet i vann, hun spiste med god iver :)Hun brakk seg ikke men bitene var veldig veldig små, tenkte å begynne forsiktig og eller øke på størrelsen etterhvert. Prøvde å legge på bordet foran henne også, hun tar tak i dem men skjønner ikke at de skal inn i munnen, hehe, eller får det ikke til, men men får øve seg likevel :)

Skrevet

Startet når hun var 7 måneder. Ganske store biter i forhold til det jeg ser andre gir.

Synes ikke det er så rart at babyer brekker seg når de får sånne bittesmå biter som lett setter seg i halsen. Men det er nå bare min mening.

Jenta mi likte brødskive fra første stund og det tok ikke lange tiden før hun spiste biter på egenhånd. 1. Måned kanskje. Husker ikke helt. Hun er nå 2 år og spiser "to halve" skiver på egenhånd.

Skrevet

Er ikke poenget at de skal bløte det opp og tygge det i små biter selv også før de svelger det? hva blir da forskjellen om bitene er små på forhånd eller ikke?

I går fikk hun i seg litt større biter gulrot og det brakk hun seg av, men de små bitene brødskive jeg ga gikk helt fint. Synes det er logisk å ikke gi så store biter til å begynne med når hun bare er vant til ganske flytende mat.

Skrevet

Vi begynte med skiver når han var mellom 6-7 mnd. Begynte med mindre biter/større smuler som vi dyppet i fruktmos. Gikk ned på høykant! Nå er han 7,5mnd og han får littt større skivebiter med feks smørost. Leverpostei liker han ikke, da kommer de i retur og han snurper igjen munnen og nekter å gape :P

Litt smør syns han også er godt.

Noen som har tips til hvilket pålegg man kan bruke? :)

Skrevet

Vi begynte med brødskive like før snuppa var 7mnd. Det var ikke så populært til å begynne med, men etterhvert begynte hun å like det. Hun ville plutselig ikke ha brød mer da hun var syk. Men nå er det igjen en hit. Hun er 8 mnd, og spiser opptil en hel brødskive med leverpostei på egenhånd. Pinsettgrepet blir bedre og bedre for hver dag :)

Jeg har gitt passe store biter siden dag 1, og de har aldri vært dynket i noe. Hun har aldri satt noe i halsen, men hun har selvfølgelig klidd noen ganger. Et tips for å venne de små til det tørre i munnen er å la dem gnager på skorper/ kavringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...