Gå til innhold

Hyppige oppvåkninger natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er nå 5 mnd og har i over 1 mnd våknet hyppig på nettene.Det går maks 2 timer før han våkner igjen for mat.Han får kun mm.Jeg har nå kapitulert,så nå samsover vi fra jeg legger meg,noe som igrunn fungerer bra da både jeg og pappaen sover bedre.

Ser at det er mange som opplever det samme. Vil dette gå over?Må jeg holde ut til han skal nattavvennes?Trenger han mere mat? Vektøkningen er flott og han er en super fornøyd gutt på dagen. Hva er deres erfaringer rundt dette problemet med hyppige oppvåkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at alt blir litt lettere når de begynner med fast føde. Får en metthetsfølelse som varer litt lengere, gulper mindre ect. ...Men da har han kanskje rukket å få noen uvaner;-)

Kanskje du kan begynne med litt kveldsgrøt.

Skrevet

Min lille på 6 mnd har våknet flere ganger på natt i 2 mnd, bruker bare mme. Jeg har ikke gitt mat på natt siden hun var 2 mnd, bare smokk... Hun spiser godt på dagen, så det er ikke sult hun våkner av :)

Ville kanskje prøvd å ikke gi mat på natt. Min hs sa at hvis det var sult ville hun ikke sovnet igjen med bare smokk.

Gleder meg uansett til hun sover hele natten, evt finner smokken selv :) er klart slitsomt å bli vekket flere ganger om natten

Skrevet

Han spiser masse(!) på natta når han spiser, det er ikke snakk om kosesuging. Har forsøkt smokk,men da våkner han igjen etter maks 15 min, så det har jeg gitt opp.

Skrevet

Min gutt på 5 mnd er gjennom det samme. Våkner annenhver time gjennom natta. Legger han kl 19. De siste 4 morgenene har han våknet kl 05-0530 og er klar for dagen. Ligger da å prater og rører på seg i senga.

For to dager siden fikk han sin første tann og er nå i mye bedre humør på dagen, men er våken like mye på natten.

Vi begynte sånn smått med grøt og smaksprøver for et par uker siden. Gir dette på formiddagen. Merker nå at mm-produksjonen har gått ned og det virker som om han er mer sulten. Litt stressa for det fordi han blir skikkelig irritert når melka ikke kommer raskt ognat det er såpass lite.

Skrevet

Har du forsøkt nesesprayen Syntocinon?Kjempe effekt på utdrivningsrefleksen! Her flommer det over av melk pga at lillegutt spiser så hyppig på natt.Jeg må pumpe meg i løpet av dagen pga melkespreng.Vet at dette igjen øker produksjonen,men jeg liker å lagre opp i fryseren til han skal begynne med grøt:)

Skrevet

Har du forsøkt nesesprayen Syntocinon?Kjempe effekt på utdrivningsrefleksen! Her flommer det over av melk pga at lillegutt spiser så hyppig på natt.Jeg må pumpe meg i løpet av dagen pga melkespreng.Vet at dette igjen øker produksjonen,men jeg liker å lagre opp i fryseren til han skal begynne med grøt:)

Ja, bruker sprayen. :) når pleier du å pumpe deg? jeg ammer så hyppig at jeg ikke rekker å fylle brystene. (ammer annenhver time dag og oftere på kveld)

Gjest peacock
Skrevet

Vi hadde en sånn periode fra rundt 4 måneder og frem. Ble anbefalt av helsesøster å begynne med fast føde, og nå ved 6 måneder er han etterhvert oppe i 2 x grøt (morgen og kveld) samt middag. Ikke alltid han vil ha så mye, så da går det i MM også. Dager der han spiser lite fast føde våkner han oftere på natta.

Skrevet

Han spiser ikke så hyppig på formiddag,så det fyller seg godt opp.Spiser kun på en side av gangen,så i 3-4 tiden pumper jeg det ene brystet.Da får lillegutt fra samme side to ganger på rad,en før og en etter pumping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...