Gå til innhold

Er assistent i skolen, men lurer ang. dagen i morgen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Læreren skal ha noen samtaler i de 2 første timene så jeg skal ha klassen. Skal jeg lønnes som assistent eller vikar?

Fortsetter under...

Skrevet

Læreren skal ha noen samtaler i de 2 første timene så jeg skal ha klassen. Skal jeg lønnes som assistent eller vikar?

Da skal du lønnes som vikar ettersom du da trer ut av assistentrollen (ettersom du ikke har noen å assistere) og inn i hovedrollen som vikar for læreren

Skrevet

Da skal du lønnes som vikar ettersom du da trer ut av assistentrollen (ettersom du ikke har noen å assistere) og inn i hovedrollen som vikar for læreren

Selv om lærerern sitter i naborommet med andre og har møte? Bare redd å kreve for mye også blir jeg ikke brukt til det flere ganger. Forsto det sånn at ikke de andre assistenene førte det som vikar nemlig...

Skrevet

Tviler på at du får ført det som vikar.. Du har din faste lønn.. Jeg har også gjort det samme som deg. Jeg er helt enig i at man BURDE ha betalt som lærervikar, men tror ikke du får det likevel..

Skrevet

Tviler på at du får ført det som vikar.. Du har din faste lønn.. Jeg har også gjort det samme som deg. Jeg er helt enig i at man BURDE ha betalt som lærervikar, men tror ikke du får det likevel..

Har jo en fast timelønn ja men ingen fast lønn sånn sett.

Nei, tenker at jeg ikke gidder begynne lage "bråk" over dette men får heller ha det i bakhodet om det skulle bli mer av dette.

Takk for svar:)

Skrevet

Regelverket sier at dersom du setter i gang timen og er der alene hele tiden skal du ha betalt som vikar. Kommer noen inn og setter i gang med oppgaver el. får du ikke det.

Annonse

Skrevet

Jeg har fast stilling, men hver gang jeg tar en lærertime, får jeg lønn som ufaglært lærer. Det er veldig mye mer i timen, så bare spør din nærmeste leder om de ordner det for deg, eller om du skal skrive timene selv!:)

Skrevet

Så lenge du ikke har det pedagogiske ansvaret tror jeg nok ikke du blir lønnet som noe annet enn assistent disse timene. Men du får høre med avd.leder..

Skrevet

Jeg har fast stilling, men hver gang jeg tar en lærertime, får jeg lønn som ufaglært lærer. Det er veldig mye mer i timen, så bare spør din nærmeste leder om de ordner det for deg, eller om du skal skrive timene selv! :)

Ja, vet lønnen er noe helt annet så derfor jeg ble nysgjerrig. Jeg vet læreren kommer til å være der i morgen tidlig for å informere om at hun blir borte og gi meg det jeg trenger. Og at jeg deretter tar opprop osv.

Skrevet

På min skole blir av og til assistenter satt inn som vikarer. Da blir de notert med en pluss bak navnet sitt på vikarlista. Det betyr at de skal ha ekstra betalt, som lærer uten godkjent utdanning. Men som de andre sier, det kommer an på om andre setter elevene i gang, tror jeg.

Skrevet

Skolen skal ikke spare penger på å bruke deg som vikar! Det blir jo helt feil. Hadde ikke en assistent kunnet, måtte de jo fått inn noen andre - på vikarlønn. Er du vikar, skal du lønnes som det, punktum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...