babylykke2 Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Har fått påvist positiv urinveisinfeksjone nå. Legen skulle sende den til Tønsberg sykehus for videre vurdering. Har ingen symptomer, m skulle si ifra om det dukket noe opp. Trodde man uansett skulle behandle det?
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Jeg har fått beskjed om at det ikke behandles når du er gravid med mindre man har symptomer eller de finner noe når prøven sendes inn.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 UVI skal alltid behandles med antibiotika når man er gravid. Kan føre til for tidlig fødsel og fosterskader. http://nhi.no/sykdom...603.html?page=5
MrsMilla Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Har fått påvist positiv urinveisinfeksjone nå. Legen skulle sende den til Tønsberg sykehus for videre vurdering. Har ingen symptomer, m skulle si ifra om det dukket noe opp. Trodde man uansett skulle behandle det? uvi skal alltid behandles i svangerskap da de kan forårsake problemer som tidlig fødsel hos gravide. Ville sjekka det en gang til om jeg var deg - og fram til du får fatt i ham ville jeg tatt meg et stort glass tranebærjus (ikke kapsler etc, kun ren jus). Kutt ut sukker mens infeksjonen er der, og drikk masse masse vann. ikke appelsinjus samtidig med tranebærjus - for stor belastning på nyrene (appelsinjusen altså).... Gå til sengs og hold deg varm og uten trekk for å være sikker til du har tatt det med legen igjen.
☆☆☆ Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Det kan være greit med et dyrkningssvar før antibiotikatype blir valgt. Men jeg har inntrykk av at UVI skal behandles i graviditeten uavhengig av symptomer..
Multear Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 Behandlingen kan startes med en gang, dyrkning tar tid. Skulle det dukke opp en resistens mot den typen AB du tar, er det bare å bytte. Jeg hadde UVI i uke 20 + -, ble satt igang behandling tvert. Hadde heller ikke klare symptomer. Det er mer skadelig for svangerskapet med en ubehandlet UVI enn en antibiotika-kur. De fleste preparatene er også testet på gravide. Fikk Furadantin og har også hørt at Selexid er ok. Lykke til! Støtter forresten tranebær!! Nå tar jeg det litt av og til forebyggende
babylykke2 Skrevet 15. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2012 Takk for svar . Ringte legen nå og ska hente medisiner på apoteket om ikke lenge. La på litt for er helt enig med dere, vil ikke risikere noe annet pga uvi. Er i uke 31 så litt tidlig å føde nå. Og tror jeg har gått med det i noen uker nå, har hatt fra L+ 3 og + 4 på de siste kontrollene.
Kari K. med to søte små Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Jeg ble lagt inn på sykehuset i uke 33 grunnet ekstremt mye kynnere. Urin ble testet og jeg hadde et lite utslag på infeksjon. JEg hadde ingen symptomer. Jeg ble satt på behandling med en gang, før dyrkningen ble var klar. UVI kan føre til for mye kynnere, og dermed trigge livmoren til for tidlig fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå