Gå til innhold

Jobber dere fremdeles ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jobber 70 %, har kontorjobb.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i uke 33 forresten!

Skrevet

Jeg er 32 uker og jobber 100%++. Det er skikkelig kontorjobb, men absolutt tungt nok allikevel. Å sitte rett og opp ned pÅ en stol en hel dag er ikke akkurat behagelig for rygg og bekken. Jeg er veldig sliten nÅr jeg kommer hjem, men siden jeg ikke har flere unger enn den lille i magen sÅ kan jeg slappe av nÅr jeg ikke er pÅ jobb...men kjenner jo at det hadde vært greit med overskudd til litt mer enn bare jobb. Ymtet frampÅ for sjefen min igÅr at jeg vil ta ut en uke avspasering som jeg har tilgode før permisjonen, noe som vil gjøre at jeg har siste arb.dag før pÅske. Dette ønske ble ikke særlig godt mottatt... kan arbeidsgiver nekte meg dette montro...? Spesielt nÅr jeg er sÅ sliten... SÅ lenge vi kan spare overtid til avspasering sÅ mÅ jeg vel kunne ta den ut, for jeg kan ikke akkurat spare den til etter permisjonen... alternativet kan jo være at jeg blir sykmeldt istedet...

Hadde jeg hatt unger hadde jeg absolutt tatt ut sykemelding nÅ. Som sagt tidligere er det ingen som takker oss for Å gi alt pÅ jobb... men mann og barn og ikke minst oss med kul pÅ magen blir sikkert veldig mye mer fornøyde om vi tar mer hensyn til oss selv :) Hmmm...Note to self :-P

Uff, for en sjef! Her tilbyr du deg Å ta ut avspasering, og sÅ murrer han/hun pÅ det! Vedkommende mÅ jo skjønne at alternativet er sykmelding, og det er jo i hvertfall ikke gunstig for arbeidsplassen! Nei, ærlig talt, nÅr du har det slik du har det sÅ fÅ en sykmelding, evnt deltidssykmelding og pass pÅ deg selv og den lille i magen :)

Som min sjef sa: hvis du tenker pÅ Å sykmelde deg sÅ er det rett avgjørelse (gitt at man ikke er unnasluntrer av natur da, men det vet man vel med seg selv - og det fremstÅr som Åpenbart at ikke du er det).

Selv var jeg sykmeldt en dag i uka fra uke 28 eller noe slikt, dette holdt helt til 1,5 uker før permisjon, da ble det ekstra mye psykisk stress grunnet baby i seteleie, ekstra kontroller og avgjørelse angÅende fødselsmetode, sÅ da ble alt rent for mye. Glad jeg fikk 100% da jeg gjorde, var sÅ sliten etter jobb at jeg grÅt. Fikk stadig skjeve blikk fra medkollegaer som lurte pÅ om det gikk bra og sa at det sÅ ut som jeg skulle svime av nÅr som helst. Pasientene mine fortjente en mer oppegÅende behandler ogsÅ :)

Skrevet

Nei vi får se... problemet er visst at de har regnet med at jeg skal være til permisjondato, og hvis jeg forsvinner før den tid så har de ingen til å steppe inn i min stilling. Så nå er forslaget at jeg kan jobbe halve dager siste uka, det redder de visst. Vi får se hvordan formen er når vi kommer så langt, det beste er jo selvfølgelig hvis jeg faktisk klarer å være på jobb. Er jo litt redd at det kan bli litt kjedelig å gå hjemme så lenge før lille nurket kommer også...

Godt at du fikk ordnet deg sykemelding, hørtes absolutt ut som det var noe du trengte iallefall :)

Skrevet

Jeg har akkurat startet på 3. trimester, føler meg i toppform og jobber innen helsevesenet. Jeg har mye ufrivillig fri jeg da, fordi jeg er vikar og kun kan ta på meg dagvakter 4 dager per uke... Ikke alltid jeg får jobb.

Skrevet

Nei vi får se... problemet er visst at de har regnet med at jeg skal være til permisjondato, og hvis jeg forsvinner før den tid så har de ingen til å steppe inn i min stilling. Så nå er forslaget at jeg kan jobbe halve dager siste uka, det redder de visst. Vi får se hvordan formen er når vi kommer så langt, det beste er jo selvfølgelig hvis jeg faktisk klarer å være på jobb. Er jo litt redd at det kan bli litt kjedelig å gå hjemme så lenge før lille nurket kommer også...

Godt at du fikk ordnet deg sykemelding, hørtes absolutt ut som det var noe du trengte iallefall :)

hi her

Er jo litt naivt for en arbeidsgiver og basere seg på at gravide skal holde helt frem til permisjon og ikke ha en plan B dersom noe oppstår.

Men det er sånn der jeg jobber og, de ser helst at jeg jobber meg i forkant så det ikke blir så mye for andre og overta.

Å kjede meg de dagene jeg har fri har jeg ikke hatt sjans til, stort sett ligger jeg og sover når barna er på skole/ bhg og prøver å få opp overskuddet til de kommer hjem så jeg orker og lage middag og være litt sammen med de.

Nei, gleder meg til å få ut babyen og få tilbake energien :-)

Skrevet

Er straks 31 uker. Er ambulansearbeider og sykemeldt 50%. Merker at det er tungt med de ekstra kiloene jeg har fått og kulen på magen. Håper likevel at jeg skal klare noen uker til. Trives så godt på jobb.

Skrevet

Er 30 uker. Foreløpig i 100% jobb på "gulvet" på fabrikk, men kjenner jeg begynner å slite med å følge tempoet. Ingen mulighet til å ta pause når jeg vil. Begynner å få vondt i ryggen, og en del kynnere. Skal prøve å stå løpet ut til påske, men så er det bare å gi seg tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...