Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #1 Skrevet 14. mars 2012 Er i uke 32 og er 40 % sm. Allikevel merker jeg at formen ikke er bra og jeg føler meg stort sett utslitt når jeg ikke er på jobb. Vondt i magen, kvalm og får ikke fulgt opp de to barna jeg allerede har fra før så bra som jeg ville ønske. Trives kjempegodt på jobb og hadde håpa å holde ut til permisjon, men nå er jeg usikker på om jeg skal kaste inn håndkleet. Men jeg føler liksom at jeg ikke har en god nok medisinsk grunn og vet ikke om jeg får høyere sm av legen utifra de min situasjon.
Linerlen og pipipen Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Hadde det akkurat som deg i uke 33, følte ikke jeg strakk til noe sted. Hadde ikke overskudd igjen etter endt arbeidsdag. Gav meg med jobbingen i uke 34 og har ikke angret ett sekund siden. Fikk sykm. grunnlag sliten pga svangerskap. Rett og slett. Trengte ikke tigge til legen eller noe. Full forståelse! Så prøv å legge bort ¨flink pike¨ syndromet vi jenter ofte lider av, og kjenn på om dette er bra for deg. Hvis det ikke er det, så ringer du til legen din. Lykke til videre!!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Takk for svar, kjenner jo at dette ikke er bra, men så er det bare den samvittigheten som holder meg igjen. Jobben har fullt opp med prosjekter og pøser på med arbeidsoppgaver så forståelsen den er liksom ikke så stor heller. Men skal til legen uansett i morgen så får se hva han sier.
lille-my-april Skrevet 15. mars 2012 #4 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er 35 uker i dag og er fremdeles i full jobb. Rekner med jeg holder ut denne uken og de to siste ukene før permisjon. Er i grunn i fin form til tross for bekkenløsning..
mai2012! Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 31+4, i full jobb, men meget sliten. Prøver å holde ut (snill pike syndrom, ja...).
BBaby Skrevet 15. mars 2012 #6 Skrevet 15. mars 2012 Jeg sliter med det samme er 31 uker på vei...har vært 40% sykemeldt til i dag, har snakket med legen nå og det var på tide med full sykemelding. De siste dagene har vært fæle med murringer i ryggen, hyppige vonde kynnere og en liten tulle som presser sånn på ribbenene at jeg ikke klarer sitte. Jeg jobber på småbarnsavdeling i barnehage så dette lot seg ikke kombinere med jobb...jeg skal heller ordne siste rest av papirarbeid hjemme de neste dagene. Ser jo at dette er rett men hvorfor har jeg likevel så dårlig samvittighet?? Jobb har jo sagt det går helt bra for hun som tar over for meg har allerede startet....
1gangsgravid Skrevet 15. mars 2012 #7 Skrevet 15. mars 2012 Ja, 37 uker i morgen, og siste arbeidsdag. Kjenner det skal bli deilig med litt roligere dager nå. Har da jobba 100% helt ut, og vært temmelig travelt nå på slutten med alt som jeg må få levert før jeg går ut. Ikke blitt tatt så mye hensyn her heller med tanke på at en burde hatt roligere dager mot slutten.. Men snart i mål!
Kaktus_86 Skrevet 15. mars 2012 #8 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er 29 uker, og har vært sykemeldt i 1 mnd allerede. Har bekkenløsning og ryggproblemer, og får mye kynnere. Prøvde med gradert sykemelding, men ble liggende 3 dager etterpå, så da ble det 100%. Skal til legen igjen på tirsdag. Er spent på hva han tror om tiden fremover. Jeg orker ikke å ha dårlig samvittighet for jobb. Man skal jo fungere ellers i hverdagen også. Men jeg skulle ønske at jeg hadde kunnet jobbe Trives så godt med kollegene og kundene. Tiden går jo også mye fortere når man jobber.
kekamba Skrevet 15. mars 2012 #9 Skrevet 15. mars 2012 31 uker og 100% sykemeldt - har vært det i to uker. Det er ingen som takker deg for å stå på, så hvis du er i tvil, prat med legen din. Vi trenger all den hvile vi kan få (jeg iallefall). Krykkene er på plass, masse kynnere - skulle vært sykemeldt for lenge siden fikk jeg beskjed om....
Liten skatt i mage <3 Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 Uke 32 og i full jobb til tross for bekkenløsning phu, men kjenne det skal jaggu bli godt med permisjon. Er så heldig at det er påskeferie rett før permisjon min, så den 4.april er det stopp her. Jippi!!!! Ikke verst for en 37 åring som venter en skikkelig attpåklatt!!!! Men det skal sies at jeg har en kontorjobb der hvor jobben har vært veldig imøtekommende for min "krav".
lille-my-april Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Det er jo stor forskjell på hvilken jobb en har da vil jeg tro. Hadde jeg hatt en jobb der jeg måtte stå hele dagen, så hadde jeg ikke vært i full jobb for å si det sånn. Nå er jeg heldig og har en jobb som er litt kombinert.. Sitter for det meste, men er oppe og går med jevne mellomrom. Styrer meg litt selv også
smet Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Er i veke 35 og i full jobb, og har planer om å fortsette å jobbe heilt til eg "må" i permisjon. Er trøtt og sliten, og slite med halsbetennelse etter to veker med influensa, så kunne nok fått sjukmeldt meg om eg ville. Men har ikkje lyst å gå heime aleine heile dagen - trivest beire med å vere på jobb med gode kollegaer og arbeidsoppgåve som helde tankane opptatt
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Hva med dere som sitter på kontor?? Er dere også sykemeldt? Jeg har stor forståelse for dere som jobber i butikk eller "på gulvet" men å sitte på en kontorstol å jobbe går vel kanskje greit?
Gjest Lilu87 Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har vært 50% sykemeldt gjennom nesten hele 2. trimester, og regner med å bli 100% i morra. Det er pga bekkenløsning. Er 29 uker nå.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #15 Skrevet 15. mars 2012 er 100% fra jobb på småbarns avdeling i barnehage. jeg er 29 uker. ble sykmeldt pga av sterke kynnere så og si hele døgnet og legen var redd for at dette skulle påvirke livmor halsen,.. skulle gjerne ha jobbet med papir arbeid osv som ped leder men det er ikke " nok" arbeidsoppgaver til meg så derfor sykmeldt. kjenner at det er selvfølgelig "kjedelig" å gå hjemme hver dag, men har hatt mye mindre kynnere nå og kan regulere selv når jeg må legge meg ned og ta det med ro. har også to barn som skal følges opp, så det er nok å gjøre ellers....
Frk Ludvig Skrevet 15. mars 2012 #16 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er 32 uker og jobber 100%++. Det er skikkelig kontorjobb, men absolutt tungt nok allikevel. Å sitte rett og opp ned pÅ en stol en hel dag er ikke akkurat behagelig for rygg og bekken. Jeg er veldig sliten nÅr jeg kommer hjem, men siden jeg ikke har flere unger enn den lille i magen sÅ kan jeg slappe av nÅr jeg ikke er pÅ jobb...men kjenner jo at det hadde vært greit med overskudd til litt mer enn bare jobb. Ymtet frampÅ for sjefen min igÅr at jeg vil ta ut en uke avspasering som jeg har tilgode før permisjonen, noe som vil gjøre at jeg har siste arb.dag før pÅske. Dette ønske ble ikke særlig godt mottatt... kan arbeidsgiver nekte meg dette montro...? Spesielt nÅr jeg er sÅ sliten... SÅ lenge vi kan spare overtid til avspasering sÅ mÅ jeg vel kunne ta den ut, for jeg kan ikke akkurat spare den til etter permisjonen... alternativet kan jo være at jeg blir sykmeldt istedet... Hadde jeg hatt unger hadde jeg absolutt tatt ut sykemelding nÅ. Som sagt tidligere er det ingen som takker oss for Å gi alt pÅ jobb... men mann og barn og ikke minst oss med kul pÅ magen blir sikkert veldig mye mer fornøyde om vi tar mer hensyn til oss selv Hmmm...Note to self :-P
Jea07 Skrevet 15. mars 2012 #17 Skrevet 15. mars 2012 Jobber fullt er iuke 32, så lenge formen er fin er det ingen grunn til og ikke skulle være på jobb!
itb Skrevet 15. mars 2012 #18 Skrevet 15. mars 2012 Har gått ut i permisjon nå, men jeg jobbet 100% frem til denne startet. Har vært i kjempefin form hele svangerskapet og har ikke hatt noen grunn til å være borte. Nå har ikke jeg barn fra før som skal følges opp, men jeg syntes det å være sliten ikke er god nok grunn til å sykemelde seg, men det kommer jo ann på jobb og om du får noe hjelp av mannen hjemme... for om mor ikke kan fulge opp 100% hele tiden, så få jaggu mannen trå til...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #19 Skrevet 15. mars 2012 jobbet 50% fram til permisjonen begynte:) var tungt med tanke på at jeg jobber på sykehuset og dagene var travle, men fikk tilrettelagt slik at jeg kunne ta pauser når jeg ville:) hadde det ikke vært for jobben så tror jeg tiden hadde stoppet heeeelt opp... dagene gikk fort og det var godt å være litt sosial:) men er førstegangs, så hadde jeg hatt flere barn så spørs det om jeg hadde klart å jobbe så lenge:)
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 15. mars 2012 #20 Skrevet 15. mars 2012 Jeg jobber i skolen og har vært 20% sykmeldt siden begynnelsen av januar. Det har gjort underverker og jeg håper at jeg skal kunne jobbe 80% fram til permisjon. Jeg er 29+4 i dag
yummi with the tummy Skrevet 15. mars 2012 #21 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har kontorarbeid og har jobbet 80% hittil. Jeg regner med å jobbe helt til jeg skal ut i permisjon.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2012 #22 Skrevet 15. mars 2012 Hi her, Jeg jobber på kontor og har ikke fysisk tungt arbeid.Men har mye ansvar og stress i jobben og arbeidsgiver legger ikke akkurat til rette, men kommer med stadig nye oppgaver som tilsvarer mer jobb enn de timene jeg har arbeidstid. Kombinasjonen av konstant føle en må spy og mye vondt i magen er ikke helt maks og kombinere med stress. Skal til legen i morgen så får se hva hun sier, tenker 40 % jobb hadde holdt..
SpirenMin Skrevet 15. mars 2012 #23 Skrevet 15. mars 2012 Jeg er 32 uker og jobber 100%++. Det er skikkelig kontorjobb, men absolutt tungt nok allikevel. Å sitte rett og opp ned pÅ en stol en hel dag er ikke akkurat behagelig for rygg og bekken. Jeg er veldig sliten nÅr jeg kommer hjem, men siden jeg ikke har flere unger enn den lille i magen sÅ kan jeg slappe av nÅr jeg ikke er pÅ jobb...men kjenner jo at det hadde vært greit med overskudd til litt mer enn bare jobb. Ymtet frampÅ for sjefen min igÅr at jeg vil ta ut en uke avspasering som jeg har tilgode før permisjonen, noe som vil gjøre at jeg har siste arb.dag før pÅske. Dette ønske ble ikke særlig godt mottatt... kan arbeidsgiver nekte meg dette montro...? Spesielt nÅr jeg er sÅ sliten... SÅ lenge vi kan spare overtid til avspasering sÅ mÅ jeg vel kunne ta den ut, for jeg kan ikke akkurat spare den til etter permisjonen... alternativet kan jo være at jeg blir sykmeldt istedet... Hadde jeg hatt unger hadde jeg absolutt tatt ut sykemelding nÅ. Som sagt tidligere er det ingen som takker oss for Å gi alt pÅ jobb... men mann og barn og ikke minst oss med kul pÅ magen blir sikkert veldig mye mer fornøyde om vi tar mer hensyn til oss selv Hmmm...Note to self :-P Hvis du ikke fÅr lov Å ta ut avspaseringen din, sÅ mÅ du jo fÅ den utbetalt pÅ siste lønn før permisjonen. SÅ kan du jo evnt fremskynde permisjonen din hvis det er sÅnn at du trenger Å fÅ gÅ tidligere. Tror nok ikke du har noen rett til Å ta ut avspasering akkurat nÅr du ønsker, men hvis det da vil si at du ikke fÅr tatt den ut, sÅ mÅ du jo fÅ utbetalt overtiden du har jobbet, bÅde tillegg og timer. Jeg er bare 9 uker pÅ vei sÅ jeg er langt unna sykemelding, og jeg skal bytte jobb i juni sÅ jeg hÅper jeg klarer Å jobbe helt til ungen er pÅ vei ut, ellers blir det veldig kort tid pÅ den nye jobben før jeg skal være borte igjen!
SpirenMin Skrevet 15. mars 2012 #24 Skrevet 15. mars 2012 Ja, ser jo at jeg har sneket meg inn på feil gruppe, klikket meg bare inn på linken på høyre side, hehe.. Forgive me
Liten skatt i mage <3 Skrevet 15. mars 2012 #25 Skrevet 15. mars 2012 Hva med dere som sitter på kontor?? Er dere også sykemeldt? Jeg har stor forståelse for dere som jobber i butikk eller "på gulvet" men å sitte på en kontorstol å jobbe går vel kanskje greit? Jeg jobber på kontor og sitter hele dagen. Er i uke 32 med nr 3, og har slitt med bekkenløsninge lenge. Det værste for et bekken er å "låse"det fast i en kontorstol, så prøve å ta ofte pauser, har et heve senkebord som brukes flittig. Et tips er å få låne en god stol fra bedrifshelsetjenesten som egner seg for de som sliter med bekken/hofter/rygg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå