Gå til innhold

Ufarlig å stripe/bleke håret?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er dessverre ikke noe fasitsvar på dette siden de lærde også strides, men som det skrives over her - foliestriper uansett det tryggeste da det ikke går inn i hodebunnen.

Men angående mørkere ettervekst så har jeg faktisk hørt at det skal være skikkelig hipt om dagen. Hollywood-folka farger faktisk på seg ettervekst ;)

Annonse

Ja det er greit at mørk ettervekst er hipt, men for meg som får hvit ettervekst er det ikke noe hipt...jeg ser skallet ut, og til mer det vokser ut til mer ligner jeg et vandrende stinkdyr! Så enten får jeg bare blir naturlig blond igjen i løpet av svangerskapet, eller så må jeg fortsette å farge denne hvite etterveksten...

Det skal som nevnt over være trygt dersom du passer på å lufte godt. Det hevdes at det som ev. er skadelig for barnet er avgassene (amoniakken o.l.). Dersom du fortsatt er skeptisk så selges det hårfarge på Apotek1 som er fri for alt sånt =)

Hei!

Det er dessverre ikke mulig å få noe klart, godt svar på dette spørsmålet, men syns det blir feil å avvise at det kan være skadelig. Vi vet at hodebunnen kan ta opp stoffer og sende de videre, og det er stoffer i enkelte hårfarger man vet lite om. (F.eks. Resorcinol, se: http://ec.europa.eu/health/scientific_committees/consumer_safety/docs/sccs_o_015.pdf) Er enig i at det ikke trenger å være skadelig for fosteret, men når forskerer strides om hvor vidt det er hormonforstyrrende stoffer eller ikke i hårfargen, syns jeg man i alle fall kan forsøke å sette seg litt inn i mulige risikoer før man setter i gang! Og selvom flere her inne har farget håret under hele svangerskapet og det har gått greit, fjerner ikke det risikoen for andre. Men, for all del, har farget håret selv, prøver bare å si at det finnes ganske mange argumenter både for og i mot, ingen garanti for at det ikke er skadelig! Så her må man rett og slett vurdere selv :)

Farget det i uke 30 med førstemann, venter til da nå og. Helt teit,og helt uten vitenskaplig grobunn, men føler meg "litt tryggere" nå jeg venter til baby er så ferdig at den er helt levedyktig.

Men ser helt grusomt ut,her er det ikke ettervekst men grå vekst :( Men det får så være :)

Enig i at hormonene kan påvirke resultatet av fargingen, for mange vil ikke fargen feste seg, eller det blir en annen farge en planlagt! Snakker man derimot om hormonforstyrrende stoffer, er det stoffer som kan påvirke utviklingen til fosteret!

Ser tankegangen din, gutt11spire12, har lest at det særlig er i 1.trimester at fosteret er utsatt for påvirkning fra disse stoffene!

Annonse

Gjest Antarctica

Hallo. Fargen vil ikke feste seg, liksom? Håret er dødt vev, og vokser en centimeter i måneden. Det håret du har på hodet når du blir gravid er ikke påvirka av hormonene dine, og er det allerede ute av hårsekken, så blir det ikke heller påvirka av dem.

Selv om hårfargen hadde vært giftig hadde du sannsynligvis vært langt borte fra alle gasser før de kunne gjort skade (forlatt rommet). Det var masse farlige stoffer i hårfarge før, men de er fjernet for lengst.

Har ennå ikke hatt noen problemer med misfarging, satser på at det holder seg sånn for jeg er avhengig av å farge håret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...