Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det nærmer seg termin og formen er elendig. Har vert mer eller mindre sengeliggende hele svangerskapet pga kvalme og oppkast. Har gådd opp 25 kg pga vann og imobilitet. Har store problemer med å puste for bare en liten anstrengelse,har hodepine og er svimmel, høg puls og trykk i brystet. Er så bekymret om kroppen klarer fødselen når jeg er så redusert. Det høres sikkert rart ut men redselen min er så stor. Er i uke 38-5. Er det noen som har råd på hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Fikk helt ondt i meg når jeg leser dette:/ håper du snakker med jordmora el legen om dette..? Skal ikke være sånn. Men d skal du vite att det er utrulig hvilken krefter vi får når det gjelder fødselen. Men håper du snakker med noen om dette, sånn att du får hjelp. Håper det får bra m deg . Klem.

Skrevet

Har du angst forresten?? Når jeg ser i rundt deg så kommer det opp..

Skrevet

Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap. Spydde til ungen var ute. Gikk nesten ikke opp i vekt og var helt utmattet og sengeliggende de siste seks ukene før termin. Fødselen gikk likevel supert. Var selvsagt sliten etterpå, men fikk en del avlastning med babyen første døgnet, så jeg fikk hvilt ut. Du kan jo et kontakte føden og fortelle situasjonen du er i, så kanskje du kan bli satt i gang før du er helt på felgen! Kvalmen forsvinner superraskt etter fødselen og da er det bare å hive innpå med masse god mat :) lykke til !

Skrevet

Hei, jeg var i elendig form de siste to månedene, sånn som du beskriver foruten oppkast. Kroppen min taklet det veldig bra, den gjorde det den skulle. Hadde ikke barnet fått lav hjertelyd er jeg sikker på at kroppen min kunne presset han ut selv (ble vakuum). Men psykisk taklet jeg det ikke.. Så rådet mitt er å jobbe med psyken din, når du uansett ikke kan gjøre noe med fysikken. Forestill deg fødsel, tanker og bruk feks meditasjon. Gjør knipeøvelser også, det klarer du selv om du er sengeliggende. Det vil du ha igjen for etter fødsel (og kanskje under). Vær god mot deg selv, og unn deg det du klarer å like og som du fortsatt kan kose deg med. Du vil sikkert være fryktelig sliten etter fødsel, så sørg for at de rundt deg forstår at du må ha mye omsorg og støtte/hjelp.

Og snakk med jm om dette! Lykke til :)

Skrevet

Det nærmer seg termin og formen er elendig. Har vert mer eller mindre sengeliggende hele svangerskapet pga kvalme og oppkast. Har gådd opp 25 kg pga vann og imobilitet. Har store problemer med å puste for bare en liten anstrengelse,har hodepine og er svimmel, høg puls og trykk i brystet. Er så bekymret om kroppen klarer fødselen når jeg er så redusert. Det høres sikkert rart ut men redselen min er så stor. Er i uke 38-5. Er det noen som har råd på hva jeg skal gjøre?

Kontakt jordmor/lege snarest for å finne ut hvordan man skal gripe denne situasjonen.

Drikk masse vann og håp det tar vekk noe av ødemet.

Tror nok du klarer det uansett siden kroppen mobiliserer enormt ved fødsel, men tror det kan bli hardt til en sliten kropp også. Prøv å sov mest mulig slik at du har de kreftene du kan få....

Skrevet

Jeg var også i elendig form før fødsel med nr 1, og den fødselen gikk ikke... ente i hastek etter 2 dager i fødsel. Mistet også veldig mye blod, så melkeproduksjonen ble hemmet... jeg hadde gjort som noe av de damene her oppe har foreslått: kontakt jm*lege og luft din høyst aktuelle bekymring

Skrevet

Takk for alle svar. Har vert hos legen i dag. Han henvente meg til føden, der jeg skal inn til samtale på mandag. Vet ikke om det kommer til å hjelpe men men det er vel verdt å prøve. Formen er i hvertfall ikke noe bedre.

Skrevet

ønsker deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...