Gå til innhold

Når begynte dere å legge på dere? Og hvor mye la dere på dere de første 12 ukene?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg tror jeg er 5+0 på vei, altså slik jeg har oppfattet det har jeg begynt på sjette uke. Er så redd for at noen på jobb skal finne ut av det og er kjempenervøs for at det skal vises, selv om jeg ikke tror det gjør det. Vekten har ikke endret seg hittil, litt daglige svingninger, men det er det ellers også. Når begynte dere å legge på dere og når kunne man se magen?

Har slitt med spiseforstyrrelser (bulimi), men har klart meg ganske bra etter at jeg ble gravid, har bare hatt en dårlig dag. Har tenkt å nevne det for legen slik at jeg kanskje kan få litt oppfølging for det. Er det noen som har erfaringer?

Takk for svar.

Fortsetter under...

Jeg har lagt på meg et par kilo allerede, er 10+2. Det skjedde vel ca rundt uke 7 hvis jeg husker rett. Ellers er det ikke særlig med mage enda, har en bitteliten bulk nederst på magen som det sikkert bare er jeg selv som ser. Men det er en begynnelse :)

Gikk ned 5 kilo de første 12 ukene p.g.a. kvalme, men begynte å legge på meg igjen fra uke 15 ca. Er nå i uke 30, og har lagt på meg 10kg!! Og mer blir det sikkert ;)

Det burde du nevne for legen ja! Er ikke noe du skal måtte "klare på egenhånd", det er en alvorlig lidelse, og under svangerskapet er kosthold og næring ganske viktig. Søk hjelp, så slipper du å slite med dette helt alene!

Det er ganske individuelt hvor mye og når man legger på seg i svangerskapet. Selv la jeg ikke på meg før ganske langt uti, mens en vennine av meg gikk opp 10 kg i løpet av de 2 første månedene, men du må nok regne med å legge på deg. Håper du klarer å ikke bry deg så mye om de ekstra kiloene, men det er jo lettere sagt enn gjort hvis du sliter med bulimi. Krysser fingrene for at det går bra :)

Annonse

Gjest Nina10

Uke 9:) har gått opp et par kilo men vet det kommer av at jeg prøver slappe veldig mye av den første tiden og blir små spising, har lyst på noe hele tiden, fins ikke kvalm. Er i tilegg veldig oppblåst så ser ut som om jeg har gått opp mye mer. Et lite hint til baby mage:) morro:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...