Gå til innhold

IVF/ICSI i Danmark. Tips og råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene
Skrevet

Hei jenter

Pga norske sykehus sine evig lange køer ect. er det greit å skjekke mulighetene. Dere som har vært i Danmark, hvilke klinikker bruker dere der?

Og er det mange som lykkes der, da de kan gjøre ting som de i Norge ikke kan (feks assistert hatching osv)...?

Er helt tom i hodet i dag, så prøver å fylle hodet nå med nye ideer og tanker..

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med klinikker i Danmark, men har nå forsøk ved Aleris og er veldig fornøyd med det.

Hvis du fortsatt har offentlige forsøk igjen, så ville jeg ventet på dem. Det er fryktelig dyrt privat. Men det spørs jo hvor tålmodig du er og hvor god tid du har :)

Skrevet

Hvor er du siden det er så lang ventetid? I Porsgrunn har det gått kjapt og det er ik snakk om noen ventetid på noe. Jg måtte bare vente noen mnd ekstra fordi vi ik har vært samboere så lenge, ellers fikk jg starte v første anledning, og nå må jg vente en mnd til neste mens pga kroppen skal komme seg men ik hørt noe om køer nei.

Gjest akpa-usikker
Skrevet

Hva er asistert hacthing for noe ?

Gjest Løvemusene
Skrevet

Vi er ved Rikshospitalet, de sier at ventetid på ICSI for oss er august,, det er lenge føler jeg da vi ble satt i IVF/ICSI kø i mai 2011 og har blitt kasta rundt som en ball og nå mistet plassen fordi en kronidiot av en lege henviste oss til AIH da vi stod først i IVF køen :(

Så det er snakk om vår første runde.. har 3 til gode enda ja... P

Porsgrunn ja, kanskje jeg skal skjekke med de.. er jo langt å reise når det er så mange turer inn og ut men verdt forsøket altså, takk for ideen!

Akpa, assistert hatching er at de stikker et lite hull på egget så det lettere skal feste seg, det er visst ikke lov i norge...

Skrevet

Vi er ved Rikshospitalet, de sier at ventetid på ICSI for oss er august,, det er lenge føler jeg da vi ble satt i IVF/ICSI kø i mai 2011 og har blitt kasta rundt som en ball og nå mistet plassen fordi en kronidiot av en lege henviste oss til AIH da vi stod først i IVF køen :(

Porsgrunn ja, kanskje jeg skal skjekke med de.. er jo langt å reise når det er så mange turer inn og ut men verdt forsøket altså, takk for ideen!

Akpa, assistert hatching er at de stikker et lite hull på egget så det lettere skal feste seg, det er visst ikke lov i norge...

for oss var ogsaa porsgrunn et alternativ (er paa riksen) og saann jeg har forstaatt, saa er det ikke saa mange turer som trengs inn... egentlig trenger man bare aa reise inn paa uttak og insett, pga de kan samarbeide med gynekolog i naerheten der du bor.... saa det ville jeg absolutt sjekket ut... men det er ofte lenger ventetid paa Icsi enn paa vanlig IVF...

Gjest Løvemusene
Skrevet

aaleve, har du noen tlf. til ivf avdelingen ved porsgrunn?

Gjest Løvemusene
Skrevet

for oss var ogsaa porsgrunn et alternativ (er paa riksen) og saann jeg har forstaatt, saa er det ikke saa mange turer som trengs inn... egentlig trenger man bare aa reise inn paa uttak og insett, pga de kan samarbeide med gynekolog i naerheten der du bor.... saa det ville jeg absolutt sjekket ut... men det er ofte lenger ventetid paa Icsi enn paa vanlig IVF...

Det skal jeg gjøre Adine. Skal ringe de i morgen! Gjør hva som helst nå, har vi skjekket både danmark, sverige, finland. Ser at vi liksågodt kan ta Aleris når vi ser på prisene... er ikke mye å spare når man regner alle turene..

Porsgrunner ikke langt! Hmm

Skrevet

Det gikk gjennom gynekolog så du må vel sikkert henvises av legen din jg vet ikke? Søk sykehuset Telemark fertilitetsklinikken så kommer det sikkert opp. Er langt for meg å reise også, i forbindelse med mitt uttak og innsett har jg vært der fire ganger i tilegg til konsultasjon, så noen turer må man jo regne m. Aner ik om man kan velge så lenge det er offentlig forsøk. Har vært litt skeptisk siden Porsgrunn er ett så lite sted men de virker foreløpig veldig bra. Selv om d ik gikk nå da.

Gjest Løvemusene
Skrevet

Det blir såpass mange turer ja, hmm. Skal prøve å få tak i de i morgen, og spørre om papirene bare kan overføres fra riksen, eller om vi må ha ny henvisning. Takk for infoen.. håper det går bra på neste forsøk for dere, når skal dere i gang igjen? Eller har du fryste egg? :)

Skrevet

Det var 1forsøk og har tre på frys. Så blir innsett etter neste mens, så rundt 1 mai. Kjipt at man vente til neste mens og ik bare kan ta det med engang, er d sånn overalt?

Gjest Løvemusene
Skrevet

Det kan jeg desverre ikke svare helt sikkert, men sånn jeg har forstått det så vil de at kroppen skal komme mest mulig i balanse før neste runde, for å takle best mulig en ny befruktning. Så det er nok en grunn til å hoppe over en måned. Men 1.mai??? Det er mye ventetid, en måned er ikke bare en måned når man tenker på det HELETIDEN :(

Skrevet

Ja blir jo 6-7 uker til- det er leeeeeenge ja:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...