Gå til innhold

Vasking av bad, og jeg trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør det ikke? Har du noen spesielle fliser?

Vasker som de fleste andre sikkert, med Jif skurekrem på vasker og badekar og toalett (pluss dovask). Skyller godt av skurekremen og "polerer" med en tørr eller godt vridd klut. Bruker ofte flere kluter, en tørr til polering, en egen til doen etc. Går ofte over med Jif glasspray på kraner, speil etc. for å få dem ekstra blanke. Har en bøtte med vann og ajax som jeg vasker vanlige overflater med og gulvet til slutt. Innimellom skurer jeg fugene på gulvflisene.

Jeg bruker jif baderomsspray på vasken og på glassveggene i dusjen.

Bruker jif skurekrem på/i doen og på gulvet i dusjen.

Gulvet støvsuger jeg først for å få vekk hår og bøss før jeg vasker det på vanlig måte.

Til slutt går jeg over speil, kraner og dusjbeggene med en mikrofiberkut til glass. Anbefaler virkelig denne kluten altså, du skal bare ha vann på den (ikke såpe) og tørke over. Når flatene tørker er de helt blanke og rene uten et eneste dråpemerke e.l. fra vannet.

http://www.jordan.no...iber-Glassklut/

Gjest meg&mini

Bruker jif spray. Til speilet tørker jeg med avispapir, funker som bare rakkern.

Det er gulvet som er verst. Flisene er så glinsende og offwhite så de ser fort skitne ut.

Skulle ønske jeg hadde matte fliser, men det går ikke an å velge når man leier. Og interiøret er så gammelt og falleferdig.

Takk for tips:)

Hoi, før du kjører på med jif skurekrem, vær sikker på at vasken er i porselen! De fleste nyere vasker i dag er ikke i porselen, men en slags akrylblanding eller kunstmarmor (tror jeg, ammetåka har lagt seg her) som ikke tåler skurekrem, blir masse riper og merker. Leste en artikkel om det for et par mnd siden:

http://www.dinside.no/881618/skrubber-du-badet-ditt-gammelt

Begynner med å støvsuge gulvet (sammen med resten av leiligheten). Spruter WC-rens i do (under kanten av skåla) før jeg vasker speilet, kranen og resten av badevasken med en mikrofiberklut og jif universal. I dusjkabinettet bruker jeg samme mikrofiberkluten og Jif baderom. Innimellom går jeg over dørskinnene og andre vanskelige steder med en tannbørste (ikke en som er til annen bruk selvfølgelig). Til slutt vasker jeg doen med en engangsklut og dobørsten, WC-rensen har virket mens jeg har gjort det andre, og går over gulvet med mikrofibermopp.

Annonse

Min fremgangsmåte:

"Hei, jenter, vil dere tjene 10 kr? Dere kan vaske et bad hver."

Eldste på 7 tar det største og yngste på 5 tar det minste badet. Badene blir nyvasket, jentene stolte og jeg fornøyd med å slippe. Må ta en voksenvask innimellom, men stort sett blir det OK:

Gjest meg&mini

Tusen takk.. Jeg vasket badet i sted, og jaggu meg dro jeg fram en gammel tannbørstr for å skrubbe med mellom flisene. Jeg vet ikke hva det kalles det som ligger mellom der, men jeg så at de har forskjellig farge (!) og da er det ikke rart i at det alltid ser møkkete ut på gulvet. Søren også, dette kommer til å plage meg lenge, hehe..

Datteren min skal få vaske badet når hun blir eldre ( bra tips det der), men hun er bare to og et halvt år og liker best å ta oppvasken ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...