Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Lurer litt på dette. Jeg venter jo barn og jeg ønsker å døpe barnet fort som mulig etter nurket har kommet. Men jeg ønsker ikke å døpe barnet mitt i kirken der jeg bor... Kan jeg da velge eller må man da betale for dette ekstra for å ha en annen kirke ved dåpen? Kanskje noen der ute som vet!
Num.mer2 Skrevet 14. mars 2012 #2 Skrevet 14. mars 2012 Du kan velge den kirken du vil. Men du må få papirer osv fra den kirken du sogner til, så sender de det til den kirken du vil døpe i. Tror ikke man trenger å betale, vi gjorde hvertfall ikke det.
Glajenta ♥ Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Vi døpte jenta vår i kirken på hjemstedet vårt, der vi begge er døpt og konfirmert, vi bor på en helt annen kant av landet. Vi ringte bare til kirken, fortalte situasjonen vår. Var ikke noe problem i det hele tatt. Vi var til dåpssamtale i den kirken vi sokner til, og reiste til hjemstedet for dåpen. Betalte ingenting såvidt jeg kan huske. Fikk dåpsattest osv. fra den kirken som hun ble døpt.
Nummer tre <3 Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Vi døpte også i en kirke i en annen kommune/fylke.. Gikk helt fint det! Betalte ikke noe. Vi var på samtale der også faktisk..
prins2010&prinsesse2012 Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 Vi var nødt til å betale når vi valgte å døpe i en annen kirke enn vi sognet til, men er nok forskjellig praksis på forskjellige steder.. De hadde noen regler om hvem som kunne døpes der og ikke..
anonym91 Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 vi var i enn annen kirke men i samme komune.. skal ikkje koste noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå