Gå til innhold

Sykemeldt..... frustert på omverden!!!!! :-(

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig "synlig" jobb i mitt nærmiljø, og er den eneste som har denne jobben i kommunen - mens jeg er i kontakt med hele årskull så vet "alle" hvem jeg er.

Nå har det seg slik at jeg ble sykemeldt forrige uke, avventende sykemelding, og jeg skal kun gå dagtid og ta det veldig rolig på kveldene og ha flexitid på morningen. Jeg jobber mye kveld og helg med samlinger for ca 100 ungdommer jevnlig i ukene + helgesamlinger med mange fler. Grunne til at jeg er sykemeldt er at jeg har veldig lavt blodtrykk, skrapt jernlager, er trett, sliten, svimmel og har svimt av ved flere anledninger på morning og kveld. Noe av grunnen til mine besvimelser er svangerskapet, noe av grunnen er en infeksjon som har satt seg i kroppen min og som tydeligvis vil bli værende.

Mitt problem er at vi ikke ønsker at alle i hele kommunen skal vite om svangerskapet, er jo ikke over i 2.trim enda og kun nærmeste familie, sjefene våre, og min nærmeste kollega som vet det - og vet den fulle sannhet om sykemeldinga.

Men problemet mitt er at bygdetrollet ikke toler og aksepterer at jeg ser frisk ut, men er sykemeldt - og spekuleringene går høyt. Samtidig mener noen jeg bare er en unnaslutner og slapp arbeidstaker som er arbeidslei........ Ja, jeg er lei presset, lei maset, lei foreldre som legger seg opp i alt - også hvorfor jeg er sykemeldt. Så hva hadde dere sagt????

Må bare få med at i kveld toppa det seg da jeg måtte sende ut sms til alle ungdommene jeg skal ha samtaler med på kveldene og fellessamlinger med at alt denne uken må avlyses. Så får jeg flere svar at det er for dårlig, at jeg bør finne vikar. Er vel ikke mitt ansvar???? Og sjefen min gjør så godt han kan, men ikke lett å finne vikar for en og en samling/samtale når de sliter med å få vikar de gangene jeg har vært i fødselspermisjon!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918311-sykemeldt-frustert-p%C3%A5-omverden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...