Wollafruen Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 (endret) Jeg går og venter på å få igjen mensen etter SA for tre/fire uker siden, og tenker litt på det at om vi skulle være så heldige å kunne bli gravide i neste syklus ville termin antagelig havnet midt i jula. Hva tenker dere om det, evt det å få barn helt i slutten på året? Betyr det noe for dere? Hopper dere over prøvingen av den grunn? Endret 13. mars 2012 av Wollafruen
Dossa :) Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Nei, her hopper vi ikke over noen måneder! Jeg tar imot en baby uansett når på året den blir født Når man ønsker å bli gravid er ikke noe som kan planlegges, da ville ikke jeg vært i min 20 pp nå. Jeg vil bli gravid NÅ Men jeg har full forståelse for de som ønsker å hoppe over mars. Blir jeg gravid denne runden så vil jeg få termin i midten av desember ville ha blitt verdens beste julegave
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg blir litt irritert på slike innlegg... Er selv født i desember og har ikke noe varige men pga det... Hvis man skal se det negative med når på året man får barn så er jo det dumt med barn i sommerferien, fordi da er alle på ferie når man skal feire bursdag... I mai kan jo barnet komme på 17.mai, det må jo være kjedelig å ha bursdag den dagen og? Finnes mange perioder i løpet av et år der det kanskje passer mindre å få barn, men når man har prøvd i måneder/år..... så tenker man ikke over slike ting....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 http://www.abcnyheter.no/livet/2012/03/07/alder-ved-skolestart-ingen-betydning Har selv et barn i 1.klasse nå, som ble født prematurt i desember, fremfor terminen som var i februar. Aldri hatt noen negative erfaringer med barn født sent på året. Det ENESTE må være å huske på å sende ut bursdaginvitasjoner tidlig, for desember er en mnd som fyller seg fort opp for folk Lykke til med prøving!
cindy85 Skrevet 14. mars 2012 #5 Skrevet 14. mars 2012 har ikke råd til å hoppe over noen mder her i hvertfall:)hilsen en sliter:)
camaro37 Skrevet 14. mars 2012 #6 Skrevet 14. mars 2012 har ikke råd til å hoppe over noen mder her i hvertfall:)hilsen en sliter:) Henger meg på den. Har i utgangspunktet god tid, men ser ingen grunn til å vente. Vil man virkelig ha barn, hopper man ikke over :-) Min mening bare..
Wollafruen Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2012 Mente absolutt ikke å støte eller irritere med dette innlegget, jeg bare lurer på hva dere tenker. Jeg vet ikke om det er slags forsvarsmekanisme i meg som forbereder seg på at det kan jo hende vi ikke kan få flere barn, det vet man aldri (har to barn fra før, ble gravide i januar, men det endte i SA ..) Og om vi evt. skulle ha hoppet over en måned nå...men om grunnen til det er at barnet ville blitt født i desember, eller om det bare er hodet mitt og hormoner osv. som er litt "off" noen ganger, etter SAen, vet jeg ikke...hmm...er vel kanskje det siste. Samtidig ønsker vi jo svært gjerne et tredje barn!.. Beklager at noen synes dette var dumt. Jeg har stor respekt for "sliterne", og vet at ikke alle blir fort gravide. Jeg har opplevd både å prøve i over 1 år for "den satt", og å bil gravid "med en gang", så jeg kjenner litt til begge deler. Lykke til med prøvingen alle sammen.
Mamma-til-nr-4-i-april17 Skrevet 14. mars 2012 #8 Skrevet 14. mars 2012 jeg har også nettopp hatt en SA, og jeg går nå bare og venter på el.. blir overlykkelig hvis jeg kunne fått en desemberbaby for meg spiller det absolutt ikke noen rolle om når på året barnet er født
Mambaa Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Hopper ikke over!! I fjor gjorde jeg det, da var vi helt i startfasen og tenkte at dette skulle bli lett. Men etter SA i januar setter vi alle kluter til uansett når på året babyen skulle bli født... Men ja, hadde jeg fått desemberbaby ville jeg nok bekymret meg litt ekstra for skolegang osv, de er jo så små når de starter disse minste...
Vårbarnet med to små Skrevet 14. mars 2012 #10 Skrevet 14. mars 2012 jeg tenkte vel slik de aller første månedene. Men etter å ha prøvd i over to og et halvt år, samt vært gjennom en MA og tre SA så gir jeg fullstendig blaffen i når et eventuelt barn kommer - bare det KOMMER!!! Uansett dato - et barn er hjertelig velkommen! Jeg tester ikke etter el denne pp, men det er kun fordi jeg nettopp har gått gjennom en enkel og en dobbel pergokur uten hell, og motet mitt har fått seg en knekk. Men vi kommer til å prøve denne måneden også - selvfølgelig!
Ullsokken Skrevet 14. mars 2012 #11 Skrevet 14. mars 2012 Jeg kunnr godt tenkt meg bursdag på sommeren altså! Var kjedelig som barn å ha bursdag 2 uker etter jul:-) men nei, prøver hver mnd! Har prøvd sååå lenge (bare 4 pp, men det kjennes lenge ut) så håper det klaffer så fort som mulig om så jeg skal føde midt under grevinnen og hovmesteren på lille julaften!
Mamma.til.en.2013 Skrevet 14. mars 2012 #12 Skrevet 14. mars 2012 Vi begynner prøvingen fra midten av april ca, nettopp fordi vi ønsker barn over nyttår. Vi er førstegangsprøvere, så vi aner ikke noe om hvor lang tid det tar. Dersom det varer og rekker vil vi ikke hoppe over noen mnd neste år for å unngå vinterbaby. Så utrolig viktig er det ikke =)
camaro37 Skrevet 16. mars 2012 #13 Skrevet 16. mars 2012 Mente absolutt ikke å støte eller irritere med dette innlegget, jeg bare lurer på hva dere tenker. Jeg vet ikke om det er slags forsvarsmekanisme i meg som forbereder seg på at det kan jo hende vi ikke kan få flere barn, det vet man aldri (har to barn fra før, ble gravide i januar, men det endte i SA ..) Og om vi evt. skulle ha hoppet over en måned nå...men om grunnen til det er at barnet ville blitt født i desember, eller om det bare er hodet mitt og hormoner osv. som er litt "off" noen ganger, etter SAen, vet jeg ikke...hmm...er vel kanskje det siste. Samtidig ønsker vi jo svært gjerne et tredje barn!.. Beklager at noen synes dette var dumt. Jeg har stor respekt for "sliterne", og vet at ikke alle blir fort gravide. Jeg har opplevd både å prøve i over 1 år for "den satt", og å bil gravid "med en gang", så jeg kjenner litt til begge deler. Lykke til med prøvingen alle sammen. Tror ikke folk misstolket det, så hvis du oppfattet svaret mitt som irrasjonelt, var det overhodet ikke det :-) Selfølgelig, om man ikke strever med å få barn, kan man jo planlegge slik at man får barn den mnd man helst ønsker :-) De som strever, tar det de får :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå