Gå til innhold

Dere som er gode på baking med silikonformer... Hjelp.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...trenger å få vite steg for steg hvordan jeg skal få til de hersens silikonformene uten at kaken blir ødelagt (de få gangene jeg i det hele tatt har fått til å gje no steke en kake uten å brenne den eller at den synker) Noen som har gode tips til hvordan få kaken ut hel og evt en god sjokoladekakerøre som jeg kan bruke??

Skal lage i en bilform som ikke er så stor...omtrent dobbel høyde av en vanlig muffinsform.

På forhånd tusen takk...

Fortsetter under...

Skrevet

Er det ikke bare å tømme ut? Det er det jeg gjør.

Skrevet

Skulle tro det,men ett eller annet gjør jeg veldig feil for det henger ALLTID noe igjen i formen min :(

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har aldri fikset disse silikonformene. Her er de gode rådene jeg har fått (men ikke fått til å funke):

Formen skal ikke smøres, men derimot skylles i iskaldt vann rett før du har i kakerøra.

Formen skal smøres, men bare med smør/margarin, ikke med formfett.

Formen skal smøres, men bare med formfett, aldri med smør/margarin.

Ja, det er motstridende. Og nei, ingen av rådene funket for meg. Jeg har en silikonform til muffins. Løsningen har blitt å sette papirmuffinsformer nedi silikonformen og ha røra i. Silikonformer er noe herk.

Skrevet

Nettopp de tingene jeg og har prøvd....og aldri fått til... Virker som alle andre syns silikonformer er himmelen... Blæææ

Ville så gjerne få til den bilen....jaja,får bli en vanlig kjedelig kake da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...