LulaMed5 Skrevet 13. mars 2012 #1 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg ønsker å prøve å jobbe litt igjen, etter lage uker som fullt sykemeldt. Jeg er nå 24 uker på vei og over den verste kvalmen. Men formen er absolutt ikke på topp, lavt blodtrykk, lavt jern og symfyseløsning. MEN jeg kjenner såå behovet for å være på jobb noen timer i uka. Jeg jobber som sykepleier på en travel sengepost og vet at jeg ikke har mulighet til å følge tempo eller de faste arbeidsoppgavene. Men jeg vet at jeg kan utrette noe i løpet av en dag, hvis jeg får gjøre ting i mitt tempo, ta pauser og jobbe kortere dager. Men, det STORE spørsmålet: hvordan kan jeg jobbe "for halv maskin" og ta hensyn til meg selv UTEN at det går utover mine kollegaer? Det er jo ikke lenger noe som heter aktiv sykemelding hvor jeg er på topp og ikke en del av grunnbemanningen. Jeg tenkte å prøve å jobbe 30%, 4 timer tre dager uka, og prøve meg fram. MEN jeg VET at jeg kommer til å presse meg hvis det er sånn at jeg "teller" med i teamet, hvis dere skjønner? Er det noen måte jeg kan være gradert sykemeldt, gjøre tilpassede oppgaver og mitt eget tempo uten at det blir mer jobb på de andre?? Håper noen kan svare... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918242-noen-som-vet-ang-gradert-sykemelding-jeg-trenger-s%C3%A5-s%C3%A5rt-litt-hjelp-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malene79 Skrevet 13. mars 2012 #2 Del Skrevet 13. mars 2012 Heisann! Jeg er utd førskolelærer, i uke 24 nå- og jobber 30%. Har blitt satt til å gå inn på avdelinger der hvor behovet er størst. Dvs at jeg er litt kasteball og jobber der det er mest trøkk. Jeg har nok ikke vært flink å si ifra... Så jeg ville vært veldig klar på hva du tenker du har av arbeidskapasitet, og at du er tydelig til leder ang hva du tenker er logisk av arbeid fremover. Skjønner at du vil jobbe litt, jeg synes også det er lenge å gå hjemme til juli. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918242-noen-som-vet-ang-gradert-sykemelding-jeg-trenger-s%C3%A5-s%C3%A5rt-litt-hjelp-her/#findComment-144076506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
wella Skrevet 13. mars 2012 #3 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei, Tøtteløtt Du må snakke med lederen din slik at de kan tillrettlegge for deg, du kan ta annen oppgave enn å jobbe på sengepost. Hvis arbeidgiver har mulighet å tillrettlegge da kan du få 70 % sykmelding fra legen din. Og da trenger du ikk eå tenke på dine kollegaer eller du ble ikke sett på noe timelister. Det er helt vanlig rutiner , du kan snakke med på jobben og hvis de trenger hjlep bare ta kontkat med NAV på tlf: 55 55 33 33 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918242-noen-som-vet-ang-gradert-sykemelding-jeg-trenger-s%C3%A5-s%C3%A5rt-litt-hjelp-her/#findComment-144076676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå