Gå til innhold

Minecraft til 11-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er virkelig helt amøbe på dette med dataspill, og dessverre er mannen min enda verre. Vi har aldri spilt dataspill noen av oss og har virkelig ikke peiling...

Nå har 5.klassingen mast daglig om et spill som heter Minecraft i lang tid, ALLE har visst dette spillet hjemme og han er den eneste av vennene som ikke har det. Har sjekket litt og funnet ut at de tre kameratene han leker mest med har det ihvertfall.

Men jeg er skeptisk av natur når det gjelder slike ting, handle et spill med visakortet, la ungen spille online med vennene sine?

Uff, han blir stor i et tempo mammaen ikke helt holder følge med her altså.

Noen som vil opplyse meg?

Er dette et så uskyldig spill som de skal ha det til?

Er det normalt at 5.klassinger spiller online?

Er det greit å bruke visakortet sitt på slike sider, eller bør jeg skaffe meg et eget kredittkort til slikt bruk?

Dere andre med større barn, hva slags regler har dere på dette? Jeg vet jo at han spiller hos kamerater så å tro jeg kan holde han unna slikt er vel naivt. Vil ikke at han skal bli den kjedelige kameraten som ikke får lov til noenting heller...

Og bare for å ha sagt det før noen begynner kjeftingen, han er en aktiv gutt som trener tre ganger i uken og er mye ute på sykkel, skateboard osv, så tiden han bruker på spill er ingen fare for helsen hans ;)

Tusen takk for alle gode råd og erfaringer.

Skrevet

Jeg er virkelig helt amøbe på dette med dataspill, og dessverre er mannen min enda verre. Vi har aldri spilt dataspill noen av oss og har virkelig ikke peiling...

Nå har 5.klassingen mast daglig om et spill som heter Minecraft i lang tid, ALLE har visst dette spillet hjemme og han er den eneste av vennene som ikke har det. Har sjekket litt og funnet ut at de tre kameratene han leker mest med har det ihvertfall.

Men jeg er skeptisk av natur når det gjelder slike ting, handle et spill med visakortet, la ungen spille online med vennene sine?

Uff, han blir stor i et tempo mammaen ikke helt holder følge med her altså.

Noen som vil opplyse meg?

Er dette et så uskyldig spill som de skal ha det til?

Er det normalt at 5.klassinger spiller online?

Er det greit å bruke visakortet sitt på slike sider, eller bør jeg skaffe meg et eget kredittkort til slikt bruk?

Dere andre med større barn, hva slags regler har dere på dette? Jeg vet jo at han spiller hos kamerater så å tro jeg kan holde han unna slikt er vel naivt. Vil ikke at han skal bli den kjedelige kameraten som ikke får lov til noenting heller...

Og bare for å ha sagt det før noen begynner kjeftingen, han er en aktiv gutt som trener tre ganger i uken og er mye ute på sykkel, skateboard osv, så tiden han bruker på spill er ingen fare for helsen hans ;)

Tusen takk for alle gode råd og erfaringer.

Min sønn spilte dette i fjor, da var han 13 år. Etter det jeg så av spillet så virket det bare teit, dårlig grafikk og alt var liksom byggeklosser. Men det var tydeligvis DET spillet han måtte ha, varte kun i noen måneder. Nå er han over på 16 og 18 årsspill og det er noe helt annet.

Minecraft er virkelig etter min mening og det jeg har sett av det, helt ufarlig og veldig greit å spille for en 11-åring, så han får vært med litt i samspillet online med kompisene sine. Men herre jesus for et uinteressant spill....hehe;)

Skrevet

Det virker som bare et lego spill rett og slett. Men det er jo innimellom litt sånn at man må "slå" edderkopper og sånn. Vet ikke om jeg ville latt min 11 åring spille det(har da ikke en 11 åring), men så er jeg kjempe gammeldags ang spill.. Spiller omtrent ingenting selv. Liker ikke at barn på 5 og 6 år har sin egen DS osv... Eller nettbrett osv.

Skrevet

Jeg har en 5. klassing og han og vennene spiller minecraft. Jeg har ingen problemer med det.

Skrevet

Min 9-åring spiller dette innimellom, og jeg anser det som helt ufarlig.

Skrevet

Både jeg og mannen min spiller minecraft, og syntes dette er et kjekt spill.

Uten for for vold og sånn som det er så mye av nå om dagen.

Hele spillet handler om at du kommer til verden uten noen ting, åsså må du finne råvarer og bygge et du trenger for å overleve nettene. da kommer det frem ulver, og "sprengeduder" som ødelegger ting du har laget og i værste tilfelle dreper deg og du blir "født" på ny. Det er forskjellige instillinger som gjør at du kan spille på "peaceful" uten noen form for ulver og sprengeduder osv..

Men bygge redskaper, hus grave etter mineraler i gruver, lage deg mat og samle ull osv.

Tror det er en av de få spillene jeg hadde latt sønnen min spille, og i hvertfall når han spørr om å kunne spille det i steden for WOW, Counter strike osv...

Lykke til

Skrevet

Min søn på 7 år spiller dette.

Det er et byggespill, man stabler klosser og bygger hva man nå vil. Enig i at grafikken er dårlig og vet ikke helt hvor lenge det forblir spennende. Det er i hvert fall et veldig uskyldig spill sett i forhold til hva mange spiller nå.

Vær obs at på denne nettsiden kan du også linke videre til en del videosnurter, der man kjemper mob zombier eller noen "skader" seg ved å slå neven inn i et tre osv. Ikke noe veldig voldelige saker, men heller ikke noe som passer å se på alene for et barn kan du si.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter.

Ser ut som gamlemor på kjøpe sitt første nettspill til eldstesønnen ;)

Jeg får forte meg å gjøre det mens det fremdeles er gøy da kanskje, så han ikke får det etter at alle kameratene har gått videre til neste utfordring...

Takk skal dere ha :)

Skrevet

Jeg henger meg på! Min 12 åring spiller dette spillet, og har gjort det ett års tid. Og her er ALLE guttene i klassen med. De har egen gruppe(server visstnok, som de har laget selv!) der de prater med hverandre over Skype, bare for å bygge..haha!

Men selv i Mario Bros er det dreping, så dreping er jo i de fleste spill egentlig. Lite i dette spillet, og det er ikke det guttene elsker ved spillet. De liker å bygge og besøke hverandre.

Min har nettopp bygget seg et cruiseskip, veldig imponerende egentlig.

Men jeg ventet et halvt år før jeg lot ham kjøpe det, synes det så så elendig ut...veldig tilbake til 80-tallet:P

Men sånn skal det være og det får vi bare akseptere, - vi gamle tverre foreldre hehe!

Heller dette enn COD, GTA osv. Spør han om disse må du sette deg ned og google, eller gjør det med en gang...den dagen kommer raskere enn du tror, og du bør være opplyst før du i verste fall gir etter.. Min er den eneste i guttegjengen som ikke har et av disse drittspillene, men jeg gir ikke etter;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...