Mamma i lykkerus Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Skal til Arguineguin på Gran Canaria om en uke og lurer på å kjøpe en slik drakt, noen med erfaring?
It's all about me Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Du klarer deg helt fint uten en uke i sydligere strøk. Men skaffer du en slipper du unna masse smøring. Så har du et barn som ikke liker å bli smurt hadde jeg lett kjøpt en. Noen liker ikke disse da de tror de er klamme, det er de derimot ikke, men hadde kjøpt i en lys farge fordet. De er faktisk ganske luftige og svalende. Jeg brukte UV drakt mye på min første sommeren da han var to, og året etter etterlyste han den...
1jente2gutter Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Jeg ville kjøpt,er så utrolig mye lettere enn å smøre hele barnet med solkrem hver 3-4 time...(avhengig hvor mye dere er ute i solen) Er bra å bruke her hjemme også om vi får en fin sommer i år,så du vil få bruk for den,garanterer at du blir fornødd!Jeg har kjøpt de som selges på apoteket,de er hvertfall å stole på i faktor
Mamma4livet Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Du klarer deg helt fint uten en uke i sydligere strøk. Men skaffer du en slipper du unna masse smøring. Så har du et barn som ikke liker å bli smurt hadde jeg lett kjøpt en. Noen liker ikke disse da de tror de er klamme, det er de derimot ikke, men hadde kjøpt i en lys farge fordet. De er faktisk ganske luftige og svalende. Jeg brukte UV drakt mye på min første sommeren da han var to, og året etter etterlyste han den... Vet du hvor de selger de i lys farge? Har bare sett de i sterke farger.
It's all about me Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Vet du hvor de selger de i lys farge? Har bare sett de i sterke farger. Nei, er lenge siden jeg kjøpte, og kjøpte da i USA.
Mamma i lykkerus Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 14. mars 2012 Har tittet litt rundt og funnet tester, http://www.klikk.no/emne/sunblock Men tror vi bare ender med å smøre godt og ha solhatt med uv-beskyttelse. Vi får se, skulle kjøpe på apoteket igår, men de var utsolgt....
Sver Skrevet 14. mars 2012 #7 Skrevet 14. mars 2012 Vi kjøpte en uv-drakt til småen før vi reiste til Spania i fjor sommer og var kjempe fornøyd. Mye mindre smøring og han stortrives i drakten og med solhatt på. Men noe jeg vil anbefale er et uv-telt hvis dere planlegger å være litt ute. Vi kjøpte et den dagen vi kom til Spania, veldig lite når det pakkes sammen og stort når det er oppslått. Med det kunne småen sove, leke og kose seg i skyggen inne i teltet, mens vi andre slikket sol noen timer på stranden eller ved bassenget.
Mamma i lykkerus Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2012 Vi kjøpte en uv-drakt til småen før vi reiste til Spania i fjor sommer og var kjempe fornøyd. Mye mindre smøring og han stortrives i drakten og med solhatt på. Men noe jeg vil anbefale er et uv-telt hvis dere planlegger å være litt ute. Vi kjøpte et den dagen vi kom til Spania, veldig lite når det pakkes sammen og stort når det er oppslått. Med det kunne småen sove, leke og kose seg i skyggen inne i teltet, mens vi andre slikket sol noen timer på stranden eller ved bassenget. Dette hørtes veldig smart ut, fikk du kjøpt det der nede?
Sver Skrevet 14. mars 2012 #9 Skrevet 14. mars 2012 Ja det fant jeg på en butikk med baby/barneutstyr (lignende Barnas Hus) i Spania. Dette var utenfor Benidorm, men ser ikke bort i fra at de har lignende på Gran Canaria. Sammenslått gikk det ned i en medfølgende veske som var flat og rundt 40cm i diameter, og oppslått (noe som gjorde seg selv når du tok det ut av vesken) Var det rundt 120x80cm.
M+M+baby2012 Skrevet 15. mars 2012 #10 Skrevet 15. mars 2012 på Ellos.no har den fra sunblock som ble best i test. kapphal sin fikk 2 plass i testen er fine lyse farger og koser ikke mye kjempe fin
White*Angel Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Den de har på ellos er den de selger på apoteket. Bare at ellos sin er 100 kr dyrere, og så blir det frakt i tilegg.
zassy☆ Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Så lurt, visste ikke at det fantes slike dresser en gang, må jo være greit å slippe all smøringa? Vi skal reise når jenta vår er 14 mnd, passer fint med sånn dress da også? Bør man i den alderen dekke de til med klær i sola uansett eller tåler de det greit da så lenge de er smørt godt? noen som vet?
1jente2gutter Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 Skal du til syden med små barn, mender jeg at du bør bruke faktor 50 på armer,bein og ansikt og nakke.Resten dekkes med soldrakt som inneholder fraktor 50. Den som heter sunblock holder det den lover!!!! Vi var i syden med barn på 2 år og 4 år. Brukte da soldrakten og vichy solkrem for barn faktor 50, OG de slapp å bli brende,blei heller ganske så brune der jeg hadde smurt på solkremen. Der soldrakten var,var de like kvite som da vi kom til syden....... Har sett barn som gråter av brendthet pga foreldre som mener faktor 15-20 er nok......ikke bare det,men de bler mer utsatt for hudproblemer i fremtiden! Og det vil jeg ikke utsette mine barn for!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå