Gå til innhold

Når man melder sin egen samboer til barnevernet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg vil anbefala deg å flytta ut- iallefall så lenge undersøkelsen foregår. Dette fordi situasjonen er uholdbar no- altså noko du må skejrma ditt barn for. Men også fordi det blir vanskeleg for barnevernet å vurdera fars omsorgsevne når du samtidig er der og kompenserer for hans manglar. Trur også at det e rlettare for han å forstå at han må ta ansvar, når ikkje du er der og tar det/ samt tar ansvar for kontakten med bvt ved møter og heimebesøk og slikt. Det må han gjera. Så ville eg bede han om å få lov til å lesa konklusjonen deira før du tar eit valg på kva du vil gjera vidare. Sei til bvt at du vurderer at situasjonen ikkje er god nok i heimen der, så du flytte rut med ditt abrn, og vil gjerne høra kva dei vurderer, og kva hjelp han får før du kan ta stilling til om de te raktuelt å bu med han. Men at det per tid ikkej er aktuelt. Ang hans barn, så kan du viss du flytter ut senda ei ny melding og sei at bekymringa di har økt fordi du ikkje lenger er der. Lykke til! helsing tidligare bv konsulent

Skrevet

Hei alle sammen. Hi her igjen. Jeg har nå pratet lenge med mor, og forklart henne alt sammen. For det første ble hun glad for at jeg sa ifra, og hun støtter meg i og er helt enig i å gå til barnevernet. For det andre ble hun ikke overrasket, men likevel ble hun sint på han. Hun fortalte meg at han var sånn da de var sammen også, men at han da sjelden var hjemme,så barna merket den gang lite til fars aggresjon. Hun mener selv at det er pga fars væremåte at barna er som de er. Jeg må jo si meg enig med mor, for de barna sliter virkelig med utviklings- og adferdsproblemer, som de nå får utredning og hjelp med. Mor er helt klar til å ta over barna på fulltid frem til far har fått hjelp, og jeg har fortsatt med søking etter leilighet. Jeg vil takke dere alle for gode svar, oppmuntringer og hyggelige ord, og føler nå at jeg har gjort det rette for alle barna som er involvert i dette.

klemmer sendes dere alle, hilsen HI :)

Skrevet (endret)

Blir spennende å se om du får noe motsvar på denne (mener innlegg 50), Pashla! :)

Endret av 1hjertegull+junispire
Skrevet

Så flink du er HI! kjempebra!! og syns også du har vore imponerande flink til å halda deg for god til sarkasme, til tross for ein del svar som kunne ha trigga litt. Det med å flytta inn til familie kan jo forresten også vera fint i mellomtida. Leit å høra at borna hans er skada. Stå på vidare, ønsker deg og dine alt godt!

Skrevet

Lykke til :) Godt å høre at mor virket rimelig oppegående, nå kan du slappe av litt i forhold til hvordan stebarna dine får det og konsentrere deg om deg selv og ditt barn :)

Skrevet

Så flink du er HI! kjempebra!! og syns også du har vore imponerande flink til å halda deg for god til sarkasme, til tross for ein del svar som kunne ha trigga litt. Det med å flytta inn til familie kan jo forresten også vera fint i mellomtida. Leit å høra at borna hans er skada. Stå på vidare, ønsker deg og dine alt godt!

Tusen takk for det, og takk for dine gode råd :-) jeg har ikke evnen til å være sarkastisk mot folk som slenger med leppa, syns mer synd på de faktisk ;-) godt å høre fra en som har god peiling på dette området at det jeg gjør er riktig! Jeg har vært så fortvilet, så sint, grått mange tårer for disse barna, men ville jo ikke gi opp og prøve å hjelpe heller. Jeg kunne jo ikke det,.

igjen, tusen takk :-)HI

Lykke til :) Godt å høre at mor virket rimelig oppegående, nå kan du slappe av litt i forhold til hvordan stebarna dine får det og konsentrere deg om deg selv og ditt barn :)

takk takk :-) jeg kan ikke slappe av riktig ennå, møtet med barnevernet som jeg skal på for å gi mer detaljert melding er ikke før onsdag, barna må jo fortsette å oppleve denne pappaen så lenge, og jeg og baby har fortsatt ingen leilighet, så jeg må ordne og fikse litt til, men barna fortjener det, så det skal jeg gjøre.

HI

Skrevet

Da eier man faktisk talt ikke skam!

Du tar med deg ditt barn og flytter. Hva han og hans eks kommer frem til at de ønsker å gjøre med sine barn, får de finne ut av. Har hun rukket å få to barn med han så vet hun jo hvordan han fungerer.

Skrevet

Lykke til HI! Dette kommer til å bli tøft, men for barnas skyld er det jo verdt det!

Gjest Antarctica
Skrevet

Blir spennende å se om du får noe motsvar på denne (mener innlegg 50), Pashla! :)

Heheh - vel. Det var jo ikke meningen å starte en krangel med noen. Men det er så mye, la oss kalle det krisemaksimering og feilinformasjon når barnevern, bekymringsmeldinger og omsorgsovertakelser er tema. En del tabloide saker fra 80- og 90-tallet bestemmer fortsatt en del over folks verdensbilde. F eks den famøse "Svanhild-saken" for noen år siden, der media på en måte gjorde livet verre for alle parter ved å blåse opp hvorurettferdig dette var, og mora fritok BV for taushetsplikten for å få det hele ut i offentligheten. Med magert resultat for seg selv...Trist, og unødvendig - og likevel med på å sverte barnevernet enda mer, fordi det offentliges hukommelse er så kort.

Jeg syns det er verst at barnevernet har så vondt for åfå kvalifiserte folk, at d de ansatte er så presset mht tida at de ikke føler de kan jobbe grundig nok, at så mange barn blir mappebarn og ikke får hjelp... I could go on. Men det skal jeg ikke. Bare slå fast at for få, ikke for mange, havner i fosterhjem i Norge...

Skrevet

Jeg er så inderlig uenig i din påstand helt på slutten der Pashla. Er også svært uenig i at det bare er fa 80 og 90 tallet tabloidsakene i media stammer fra.

Det er temmelig mye fra nyere tid, også pågående saker i barnevernet som er hlt hårreisrnde. Jeg jobber tett med barnevernstjeneste og sosialtjeneste i en mindre kommune om å gi et helhetlig tilbud. Jeg er til tider sjokkert.

Men vi må huske på store ariasjoner mellom kommunene, da dette er en komunal tjeneste. Noe jeg helt klart ar meket meg i min yrkeskarriære. Men er desverre av den oppfatningen at gjevnt over i de kommner jeg har vært nvolvert er nvået skremmende lavt.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hmmm - hvilken "yrkeskarriære" er det,da?

Skrevet

Jeg er blandt annet utdannet jurist, og jobber som rådgiver.

Akkueat nå jobber jeg i et interkommunalt prosjekt om samkjøring av ulike typer sosialt arbeid i regionen.

Skrevet

Juridikum er min hovedutdanning. Jeg ønsker ikke å legge ut mer info om meg selv. Skulle holdt kjeften min godt tett om kontroversielle tema i fora som dette, uten at det er en hemmelighet hva jeg mener, så pleier jwg å uttale meg mer diplomatisk, og jeg pleier å oppføre meg mer profejonelt. Men av og til øker frustrasjone til uante høyder.

Gjest Antarctica
Skrevet

Du blir frustrert fordi andre har observert noe annet enn deg, nemlig at barn som har det vondt får for lite hjelp?

Fint om du observerer noe sted at de får for MYE hjelp, men den nyeste undersøkelsen om kommunale barnevernstjenester viser at 40 av 44 undersøkte kommuner brøt reglene ved å gi barna for sein hjelp. Den ble publisert i uka som gikk, og min kommune var en av de 40...

Så hvilken verden det er du observerer vet jeg ikke, men en ting er sikkert: jeg tror deg ikke helt. Verken at du er jurist, eller at du kan påstå at for mange barn kommer i fosterhjem i Norge.

• 1 år senere...
Skrevet

Vil du bruke bv til å tvinge frem fjening av avtalen?

?

Anonymous poster hash: 7967e...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...