jente06 + jente09 + spire12 Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Fikk idag avvik på sf-mål for andre gang, og det ble UL igjen for vekstestimering. Forrige gang ( 2 uker siden ) fikk jeg +22% og idag ble det målt til +30%. Sykehuset ble ringt, men fikk ikke noe time der før om 14 dager for vurdering. Syns dette var litt vanskelig og skummelt da jeg forrige gang fikk en baby på 4kg 3 uker for tidlig, noe denne babyen også er estimert til å være... Jordmor syns også dette var dårlig og hun sjekket modning da jeg bare er ett par dager unna da jeg fødte sist. Viste seg at jeg hadde modning og 2 cm åpning, men livmorhalsen hadde ikke flatet ut helt, så jeg kunne visst gå med dette en stund. Noen som har erfaring med dette og evt kan svar meg på hvor lenge de har gått med sånn modning? Må legge til at dette er barn nr 3
Diddels Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Syns dette var dårlig jeg, også, selv om jeg ikke vet hva som kan gjøres.
Leirha Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Sist gikk jeg med to cm åpning og myk og nesten avflatet livmorhals fra uke 35..Jeg fødte i uke 42 :/ Det ble en lang ventetid, for i følge legen i uke 35, var det visst fare for fødsel i uke 35, det var det inntrykket han ga.
nuttenutt1234:) Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Kjenner meg sånn igjen.. Er det ikke rart med noen av disse legene? Fikk beskjed om at babyen kunne komme når som helst i uke 36, og at jeg hvert fall ikke ville gå til termin. Noe jeg synes er merkelig, når tegnene jeg hadde var moden og 2 cm skjedevegg.. Dettte kan man jo gå med i flerfoldige uker har jeg skjønt.. Vel, er hvert fall i uke 38 nå, og ingenting har skjedd med slimpropp eller annet.. Virker nesten som legen ble litt overentusiastisk da han kjente hodet til babyen rett inn der.
jente06 + jente09 + spire12 Skrevet 14. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2012 Ja jeg er skuffet over sykehuset som syns det var greit å vente 2 uker til før jeg fikk komme inn til vurdering. Fra forrige UL for 14 dager siden og til denne så har babyen vist nok lagt på seg 800 gram og er nå estimert til 4 kg, hvor stor vil babyen da bli på 2 uker til...?? Jeg er ikke veldig stor av meg og syns det er en stor risiko og la babyen bli for stor før den skal ut. Det de kan gjøre er å sette meg i gang før babyen blir for stor og man risikerer keisersnitt. Hadde virkelig håpet at denne modningen var ett godt tegn, men skjønner nå at dette ikke trenger bety noe jordmor tøyde litt forsiktig og sa at hun kunne gå litt hardere til verks med tøying og stripping til mandag om ikke noe hadde skjedd før det. Hun sa vi fikk håpe kroppen ordnet opp selv slik som den gjorde ved forrige graviditet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå