Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg og min samboer har to flotte barn på 6 år og 3 år som vi var så heldige å få etter flere IVF-forsøk (jeg fikk bukhinnebetennelse som tenåring og har blitt infertil pga ødelagte eggledere). Vi har fått vite av legene på IVF klinikken på Riksen at det er så og si ingen sjanse for at jeg kan bli gravid på naturmetoden. Men dersom jeg mot all formodning skulle bli det, fikk vi vite at da er det stor risiko for graviditet utenfor livmoren. Vi har slått oss til ro med det og er strålende fornøyd med våre ivf-barn og har ikke planlagt flere:-) Men på lørdag ante jeg "ugler i mosen" pga uteblitt mens og tok en graviditetstest og den var positiv!!! Tok ny test i går og den var også positiv. Var hos fastlegen idag for å ta hcg blodprøve og skal tilbake på torsdag slik at nivåene om noen dager kan sammenliknes, og da vil jeg/vi få en indikasjon på om dette er utenfor livmora eller ikke. Fikk også bekreftet graviditeten hos legen nå. Har fått time til tidlig ultralyd i slutten av mars (da vil jeg er være 6 + 3). I mellomtiden nå holder jeg på å gå på veggen!!! Dette var som sagt ikke planlagt, men jeg har allerede øynet et bittelite håp om at kan faktisk kan klaffe og at vi får et barn til... Men de få vi har sagt det til og min samboer er svært skeptiske med tanke på min situasjon og sier at vi må forberede oss på at det ikke blir barn.... Vet det jeg også, men jeg har likevel en god følelse.... Jeg skal jo ikke bli gravid engang i henhold til legene, men det er jeg jo nå... Det er rare er at jeg har gått til osteopat pga problemer med nakken og en vond arm og han sa på den siste behandlingen at jeg ikke måtte bli overrasket dersom jeg ble spontant gravid nå. Han mente han hadde fått meg i "balanse" og har jobbet med hele kroppen. Det er nok derfor jeg tør å ha et lite håp.... Er det noen som har positive erfaringer som har vært i en likende situasjon som meg?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918147-gravid-utenfor-livmoren-eller-ikke/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaklemor Skrevet 13. mars 2012 #2 Del Skrevet 13. mars 2012 Har ikke erfaring med dette, men ville bare gratulere deg med graviditeten :-) Ønsker deg masse lykke til med mirakelet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918147-gravid-utenfor-livmoren-eller-ikke/#findComment-144075735 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå