Gå til innhold

Kynnere eller maserier? Noen som vet om det skjer noe snart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lang tid hatt mye nedpress og kynnere i magen, nå den siste tiden er det omtrendt konstant. Både når jeg ligger og når jeg er i aktivitet. Hele nedre del av magen strammer seg skikkelig, er ubehagelig og må liksom puste litt ekstra, men gjør ikke forferdelig vondt. De sier jo at kynnere skal begynne øverst i magen og bevege seg nedover, men har aldri hatt det slik. Synes det er så vanskelig å vite...er 39+2 idag og veldig klar for å få lille tulla ut! :-)

Ikke bare er det vondt i magen men det murrer også veldig i ryggen. Er liksom sikker på at det skal skje noe hele tiden, men murringen er mer konstant hele tiden og kommer ikke med mellomrom slik de sier rier skal gjøre. Noen som vet kanskje? Er førstegangs og har virkelig ikke peilig, men er så klar for fødsel:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok i en modningsfase. Det kan desverre vare i mange dager hos førstegangsfødende før det virkelig tar av og riene blir regelmessige og takvise. Best og sove mye, spise god mat, slappe av mest mulig og forsøke å lade opp til fødsel.

Du kjenner det når fødselen virkelig er igang!

Skrevet

Du er nok i en modningsfase. Det kan desverre vare i mange dager hos førstegangsfødende før det virkelig tar av og riene blir regelmessige og takvise. Best og sove mye, spise god mat, slappe av mest mulig og forsøke å lade opp til fødsel.

Hei;-)

Takk for svar!

Ja er nok modning dette her, er bare så lei.. Ser heller frem til skikkelig smerte og pauser innimellom fremfor dette her, er bare veldig slitsomt å gå sånn konstant!

Jeg får smøre meg med tålmodighet, hun kommer når hun er klar;-)

Lykke til med svangerskapet;-)

Skrevet

Enig med anonym nr 2 her! jeg brukte nesten 4(!) døgn på den modningsfasen.. ubehagelige kynnere som var akkurat vonde nok til å bråvåkne meg hver gang jeg holdt på å sovne.. 4timer sammenhengende søvn var alt jeg fikk dissse dagene+noen dupper innimellom. slitsomt! du bør absolutt slappe av og samle krefter,spise mye og drikke. (da jeg kom på sykehuset etter disse dagene med modningsrier greidde jeg veldig fint å slappe av under riene, prøv å øve deg allerede nå-slapp av i kroppen,pust dypt og rolig og tell!) Lykke til!

Skrevet

Som og høre meg dette mamma08:) enig med deg att avslapping er viktig. Kan ikke husk det var så ille med mine andre barn. Men e no noe som er på gang da;) gleder meg bare til å kjenne att d starter for alvor.. Slitsomt å sovne i 5-6 tiden hver morgen...

Skrevet

har det på samme måte... slitsomt... fikk beskjed av jordmor etter undersøkelse her om dagen at jeg hadde sammentrekninger og var bare å dra hjem å vente på at disse skulle ta seg opp... venter nå fortsatt :P prøver å slappe av og tar varme dusjer, men er ikke bare bare ;) sover kun to timer i strekk på natta pga blære på str med ei ert, så begynner å bli noe sliten nå, men er vell sånn det er på slutten :) du får ha masse masse lykke til når det virkeli setter i gang:D

Skrevet

Jeg er snart 5 dager over termin med nr 2, og har hatt dette i 3 uker nå... Ingen søvn omtrent, har såpass vondt. Med nr 1 hadde jeg omtrent ingen plager:(

Skrevet

Hei;-)

Takk for svar!

Ja er nok modning dette her, er bare så lei.. Ser heller frem til skikkelig smerte og pauser innimellom fremfor dette her, er bare veldig slitsomt å gå sånn konstant!

Jeg får smøre meg med tålmodighet, hun kommer når hun er klar;-)

Lykke til med svangerskapet;-)

Hehe, mange som sier de heller vil ha en fødsel enn å gå rundt sånn som det..Men de fleste trekker det tilbake når det virkelig begynner :)

Med min første hadde jeg ingen maserier og jeg kjente ikke noe modning som du beskriver her heller, det var pang rett på.

Med andre mann derimot gikk jeg nesten en hel dag hvor jeg kjente at Nå skjer det snart. Det var modning og maserier om hverndre, det var skikkelig plagsomt, og jeg tenkte som du, la heller fødselen og de skikkelige riene begynne. Maseriene var vonde, men de var mer skarpe og stikkende og upresise enn virkelige rier.

Men når den første rien satte inn, ja da forstod jeg at det jeg hadde kjent på iløpet av dagen var..Ingenting.

Men det er godt å få det gjort.

Lillemann kom på 1,5 t.

Det høres ut som kroppen din gjør seg klar i det minste, og det er jo bra :)

Lykke til! Og håper det skjer snart!

Skrevet

Jeg hadde maserier i uke 35!... Og modningstegn har jeg hatt kontstant siden jeg rundet 37 uker ca.. er 37+4 idag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...