Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Positivt eller negativt? Har en jente som har fylt 16 mnd når hun begynner i bhg, men jeg er veldig usikker på om jeg skal takke ja til plassen..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Personlig ville jeg takket nei. Så små barn har ikke noe i en basebarnehage å gjøre
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. mars 2012 #3 Skrevet 14. mars 2012 Hi, jeg håper ikke du tar innlegget over seriøst, det er en grunn til at hun signerer med anonym Lillegutt har gått i basebarnehage i 5 mnd nå, og vi kunne ikke vært mer fornøyde! Han har stortrives fra dag 1. De er 4-5 voksne på 10 ettåringer. Barna blir skjermet for mye av støyen i en ellers hektisk barnehagehverdag. De har sitt eget lekerom ja, men det er en BRA ting! Det kan bli mye støy og stress for en ettåring å omgås hele resten av bhg. De er en del sammen med gruppen med 2 åringer når de er ute. 1åringene og 2 åringene har sitt eget uteområde, noe som også er BRA! Hører så mye dritt om basebhg her på dette forumet, men jeg kan ikke skjønne hvorfor!
Dorrimor ♂♂ Skrevet 14. mars 2012 #4 Skrevet 14. mars 2012 Enig m mamma85, basenaemehager kan være veldig bra. Tror d kommer litt an på barnet; for veldig stille og sky barn hadde kanskje en mindre bhg gjort starten enklere, m for de aller fleste går d fint! Gutten min begynte i basebhg da han var 18mnd, og de var veldig flinke til å skjerme de minste v å lukke dørene tilde rommene de var i, egne mat-tider etc. :-) Han stortrives!!!!
petite fleur Skrevet 15. mars 2012 #5 Skrevet 15. mars 2012 Jeg både jobber i og har barna mine i basebarnehage. Mange flotte rom med ulike leker og aktiviteter, og et stort rom hvor hele bhg/ fløya kan møtes for storsamlinger. Hver base har selvsagt en dør de kan lukke ved behov, f.eks ved spising eller eventyrstunder osv. De minste barna holder seg gjerne til sin base det første året, men når de er modne for det har de anledning til å utforske de andre basene. Alle voksne kjenner alle barna og omvendt - sånt blir det et trygt og godt miljø. Dette er i alle fall mine erfaringer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå