Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Tenker søke på bachelor i dette men vil gjerne ha litt synspunkter/ info fra noen med dette. Har utdannelse innen noe helt annet nå men vil prøve noe nytt. Hvordan var studiet? Er alene med barn og jobber fullt så må ta det utenom. Er strukturert så satser på det går. Hva jobber dere m etter endt studie?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Tenker søke på bachelor i dette men vil gjerne ha litt synspunkter/ info fra noen med dette. Har utdannelse innen noe helt annet nå men vil prøve noe nytt. Hvordan var studiet? Er alene med barn og jobber fullt så må ta det utenom. Er strukturert så satser på det går. Hva jobber dere m etter endt studie? Uff, for en overskrift. iPhone;-)
Gjest Antarctica Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Mener du pedagogisk seminar som det het før, dvs halvtårsenheten som gjør det mulig for deg å undervise i de fagområdene du har fra før? Eller mener du embedseksamen i pedagogikk? Eller bare et grunnfag i ped. som skal inngå i en grad som et hvilket som helst samfunnsfag? Eller mener du et pedagogisk profesjonsstudium som f eks barnevernspedagog eller sosialpedagog?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Mener du pedagogisk seminar som det het før, dvs halvtårsenheten som gjør det mulig for deg å undervise i de fagområdene du har fra før? Eller mener du embedseksamen i pedagogikk? Eller bare et grunnfag i ped. som skal inngå i en grad som et hvilket som helst samfunnsfag? Eller mener du et pedagogisk profesjonsstudium som f eks barnevernspedagog eller sosialpedagog? Studiet heter bachelor i pedagogikk;-) Evt bachelor i spesialpedagogikk, alt etter hvilken studieretning en velger. Hadde jeg ment ppu eller barnevernspedagog hadde jeg nok skrevet det.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #6 Skrevet 13. mars 2012 Jeg forstår ikke helt. Hva skal du med en bachelor i pedagogikk? Visste ikke at det fantes engang. Jeg går selv lærerstudiet. Har du tenkt å undervise da? Det som er vanlig er jo å ta et eller annet fag, og så bygge på med pedagogikk for kunne undervise i det faget.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #7 Skrevet 13. mars 2012 Tenker søke på bachelor i dette men vil gjerne ha litt synspunkter/ info fra noen med dette. Har utdannelse innen noe helt annet nå men vil prøve noe nytt. Hvordan var studiet? Er alene med barn og jobber fullt så må ta det utenom. Er strukturert så satser på det går. Hva jobber dere m etter endt studie? Man kan vel jobbe både innenfor barnehage, sfo, ppt osv om man tar pedagogikk?! Men kanskje vanlig å ta en master etter det, iom at man ikke er utdannet noe og ikke får en yrkestittel med bare pedagogikk. Jeg tenker på å ta pedagogikk til høsten, og deretter to år master i logoped.
Bustehue Skrevet 13. mars 2012 #8 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en bachelor i pedagogikk. Studiet var helt topp, spennende og enkelt egentlig. Hadde ingen obligatoriske forelesninger, så jeg hadde vært veldig fleksibel i forhold til barn om jeg hadde hatt det da. Når det gjelder yrkesmuligheter derimot er det verre. Du kan selvfølgelig jobbe i bhg, sfo el. Men det blir som assistent, på lik linje med de uten utdanning. Slik jeg ser det er min bachelorgrad egentlig verdt veldig lite i yrkessammenheng. Måtte nesten bygge på med master for å få meg et yrke. Jeg holder på med master i logopedi og synes det er veldig spennende.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #9 Skrevet 13. mars 2012 Jeg har en bachelor i pedagogikk. Studiet var helt topp, spennende og enkelt egentlig. Hadde ingen obligatoriske forelesninger, så jeg hadde vært veldig fleksibel i forhold til barn om jeg hadde hatt det da. Når det gjelder yrkesmuligheter derimot er det verre. Du kan selvfølgelig jobbe i bhg, sfo el. Men det blir som assistent, på lik linje med de uten utdanning. Slik jeg ser det er min bachelorgrad egentlig verdt veldig lite i yrkessammenheng. Måtte nesten bygge på med master for å få meg et yrke. Jeg holder på med master i logopedi og synes det er veldig spennende. Takk for svar:-) Jeg føler egentlig at det veldig ofte Idag er for lite m kun bachelor . Har det fra før i økonomi og ledelse og påbegynt mastergrad. Men trives ikke og vil gjerne jobbe m barn. For meg er det viktig at jeg har frihet uten praksis og annet obligatorisk da studielån allerede er høyt og jeg må tjene til livets opphold;) Så på en side at en kan jobbe i barnevern f. eks og som rådgiver, konsulent osv men lurte bare på om det var fakta. Ppu kunne jeg tenkt å ta men vet ikke om min tidl utdannelse kvalifiserer for det. Dessuten er det vel en del obligatorisk og jeg bor i flyavstand til nærmeste universitet:-( Skal ikke være lett!
Bustehue Skrevet 13. mars 2012 #10 Skrevet 13. mars 2012 Nei, lett skal det ikke være Jeg ville ringt litt rundt, både til aktuelle arbeidsplasser og til høyskolen/universitetet, for å undersøke litt nærmere hva slags jobber man kan få. Jeg tror egentlig alle kan ta ppu? Jeg har inntrykk av at de aller fleste fra ped.klassen min hadde planer om videre studier..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #11 Skrevet 13. mars 2012 Nei, lett skal det ikke være Jeg ville ringt litt rundt, både til aktuelle arbeidsplasser og til høyskolen/universitetet, for å undersøke litt nærmere hva slags jobber man kan få. Jeg tror egentlig alle kan ta ppu? Jeg har inntrykk av at de aller fleste fra ped.klassen min hadde planer om videre studier.. Takk for tips. Får ta en ringerunde:) Har sjekket litt med PPU nå og det er obligatorisk undervisning så det blir praktisk umulig. Er ikke intr i å starte noe større prosjekt med master o.l. Synd det nesten skal være sånn at en bachelorgrad ikke holder.
Bustehue Skrevet 13. mars 2012 #12 Skrevet 13. mars 2012 I mange fag er bachelorgrad mer enn nok. Men akkurat med ped, så er det litt annerledes. MEN, det skal sies da, var kanskje litt uklar. Bachelor i ped vil jo helt klart gi deg et fortrinn over andre uutdannede til stillinger i sfo og bhg f.eks. Men du får sannsynligvis samme lønnstrinn som om du ikke hadde utdanning, og da vil du jo på lang sikt tjene på å ikke utdanne deg. For å jobbe i PPT f.eks. er det krav om mastergrad (evt. mye erfaring kan kompensere). Søk litt rundt på studiesteder sine nettsider. Finnes mye som er samlingsbasert også. Kanskje du kan ta samlingsbasert lærer/førskolelærerutdanning?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #13 Skrevet 13. mars 2012 I mange fag er bachelorgrad mer enn nok. Men akkurat med ped, så er det litt annerledes. MEN, det skal sies da, var kanskje litt uklar. Bachelor i ped vil jo helt klart gi deg et fortrinn over andre uutdannede til stillinger i sfo og bhg f.eks. Men du får sannsynligvis samme lønnstrinn som om du ikke hadde utdanning, og da vil du jo på lang sikt tjene på å ikke utdanne deg. For å jobbe i PPT f.eks. er det krav om mastergrad (evt. mye erfaring kan kompensere). Søk litt rundt på studiesteder sine nettsider. Finnes mye som er samlingsbasert også. Kanskje du kan ta samlingsbasert lærer/førskolelærerutdanning? Er så mye samlinger samt praksis. Har ikke råd til det økonomisk sett, siden jeg mister arbeidsinntekt og det blir kostbart reise. Er også helt alene med barn så ikke bare bare reise bort flere uker i året. Sånn sett var pedagogikk ypperlig med tanke på selvstudie:)) Men takk for masse bra råd og info uansett. Må gå i tenkeboksen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå