Gå til innhold

city cross vs edge/mondial.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

På duo Edge er den klart største fordelen den store bagdelen

City cross er lettere, men har en mindre bag. Den er ganske lav fra bakken og opp til kurv under vognen, som gjør at den stubber nedi, om du går på veier som ikke er brøyta.

Begge vognene har de samme sittedelene, like store, gode og lune.

Så alt kommer rett og slett ann på ditt behov og hva som er viktig for deg. Bor man i byen tror jeg cc er et bedre valg. Duo Edge er kanskje i tyngste laget å dra ut og inn av bil og på shopping med.

Ikke lett å velge vogn...

Hadde definitivt valgt city cross, er ikke mye sjarm i å trille en ti kilos unge i en vogn som veier 18kg. Da er det bedre med nette og lette vogner som veier lite! Og citybagen er som sagt bare bittelitt mindre enn mondial og Edge bagen.

Tja, 4 cm forskjell på bagen utgjør faktisk forskjell i brukstid på 2-3 mnd! Jeg har Edge og bruker fortsatt bagen til min jente på 9 1/2 mnd (til dagsoving)! Har vært superfornøyd med vogna. Ja, den er litt tyngre enn gjennomsnittet, men så lenge man slipper å dra den ut og inn av bil ofte er det ikke noe problem. Og den er Så stabil og super å trille i ulendt terreng såvel som asfalt ol.

Har en Ozone i tillegg til bruk i by/på reise ;)

Men - ikke et vondt ord om Cross - den er også knallfin! ;)

Annonse

Jeg hadde city cross og var kjempe fornøyd, men bagen er litt liten. Kommer jo veldig ann på når på året man skal ha barn og. Vi måtte bytte til sportsdelen når vinterposen skulle ha plass. Lille snupp var bare seks mnd. Syns hun var litt liten, men det gikk jo fint. Med vinterposen ble det jo nesten som en bag :)

Deilig å kjøre og lett og fin og løfte ut og inn av bil. Kjempe bra vogn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...