Gå til innhold

Kan luft i magen hos mor overføres til baby?

Anbefalte innlegg

jeg har etter fødselen hatt en del luft i magen..spesielt får jeg rumlinga når jeg sitter og ammer. Ungen har kolikksmerter til tusen om natta..så her har vi hatt kun våkennetter med hylskriking pga luftsmerter hos babyen siden han ble født for 5 dager siden. Kan det være problemene hos meg som skaper problemer for han??? har tenkt å gi kun mme idag for å teste...jeg holder på å klikke i vinkel! hadde kolikkunge sist også..vet ikke om jeg makter dette en runde til..

Fortsetter under...

Huff, håper dette gir seg snart. Jeg vet ikke om det kan overføres fra mor til barn, men hos meg så var det mye pga ting jeg spiste og drakk. Kuttet ut melk og syrlige frukter, og det hjalp mye for min lille. Prøv også å la babyen ligge en del på magen. Min likte å ligge på magen på ammeputen på fanget mitt/far sitt. Tror også det kan hjelpe å bevege beina litt opp mot magen. Evt kan du oppsøke kiropraktor, har mange venner som har fått god hjelp av det.. Lykke til

Gjest isimagen

Mat du spiser kan overføres i melka og gi babyen luft i magen - ergo er det lurt å holde seg unna ting som gir deg luft i magen (typisk kål, løk, erter, frukt osv...).

For øvrig hjelper morsmelken mot magetrøbbel hos babyen. Den er lett fordøyelig og sammensatt av stoffer som er spesialtilpasset en spedbarnsmage - i motsetning til mme som er laget av kumelk og er kjent for å gi magetrøbbel.

Jeg ville fortsatt å amme for når det som har skapt magetrøbbel er ute av melka di vli morsmelk være den beste medisin for babyen, men være forsiktig med hva du spiser. Husk å spise og drikke godt så du ikke mister melka :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...