lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. mars 2012 #1 Skrevet 13. mars 2012 Har en jente på andre dagen med feber, og jeg lurer på litt tips. Jeg målte henne for 1 time siden, da var den oppe i 39,5. Den var like høy inatt, men da ga jeg henne en pinex fordi hun ikke hadde det så bra. Almenntilstanden er helt ok, veldig grinete og skal bare ligge på meg.
Honningmelon Skrevet 13. mars 2012 #2 Skrevet 13. mars 2012 Nok drikke og søvn er vel det viktigste. Ellers gir jeg alltid paracet når de får over 39 i feber.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2012 Hun spiser og drikker omtrent som normalt, og får i seg det hun trenger - bleiene er helt normal Hun liker jo egentlig ikke å sove, men sover dobbelt så mye som hun pleier, så jeg er fornøyd med det Hun har akkurat sovnet, men jeg skal gi henne en pinex når hun våkner om temperaturen fortsatt er over 39. Når bør jeg kontakte lege? Imorgen?
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Det er vel tre dager med feber før man kontakter lege, om jeg husker rett. Det forutsetter selvfølgelig at almentillstanden er ok! Det gjør ikke så mye om hun ikke spiser så mye, men dersom hun drikker bra og hun har flere våte bleier i løpet av en dag, så er det bra. Kanskje hun har en barnesykdommene som er tredagerfeber, så utslett? God bedring til vesla di:)
Honningmelon Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Det er flott at hun spiser og drikker som normalt da :-) Når man gir paracet er jo litt opp til hver enkelt. Men, jeg gir når tampen kommer over 39 eller om de har ubehag uten eller med lav feber. Om jeg ser allmenntilstanden er god, så pleier jeg å se det ann i 3-4 dager før jeg kontakter lege. De to eldste kan jeg vente litt lenger med.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2012 Hmm..ja, kan godt være hun har en av barnesykdommene. Får google litt og se om hun får utslett, hun har ikke noe nå i hvert fall Jeg er litt skeptisk til å gi smertestillende, men jeg syns feberen er høy når den er 39,5 og hvis hun i tillegg viser ubehag gir jeg selvfølgelig Får se henne an imorgen. Det er jo bare å ringe inn på legekontoret og høre med de som sitter der, de har jo som oftes peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå